Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad äter ni i bilen?

• silversurfarn

Medlem
    25 oktober, 2001 vid 09:08

Den ultimata snabbmaten: rispule!
    Den är perfekt därför att:
    1. Snabbt, med träning kan man äta en på > 1 min
    2. Fodrar ingen tillagning, utan kan ätas kall
    3. Kräver inga bestick
    4. Relativt nyttigt och mättande
    5. Billigt som f_n

En rispule är alltså en sån där plastkorv med risgrynsgröt.
    Stick hål på påsen och sug i dej gröten. Klart!
    Vill man ha det riktigt, riktigt billigt så kan man koka egen havregrynsgröt och hälla i gamla juiceflaskor, sådana där med ganska vid öppning funkar bäst.
    Kräkreflexen man kan få av kall havregrynsgröt får man leva med, här handlar det om att få i sig näring, inte att få en stjärna i Guide Michelin.

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    9 november, 2002 vid 22:52

risifrutti.

• jonasp

Medlem
    9 november, 2002 vid 23:16

GIANTS BLOCK!!
    Riktigt bra energikaka med mycket protein. Bör intagas med mycket vatten och en paus efteråt-det är mer krut i den där lilla rackarn än man tror.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2002 vid 06:17

Jag brukar fånga mig en firre. Häng ett nät efter brädan bara så kan man få ett par stycken. Äter den rå. Japanskt och nyttigt.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2002 vid 13:07

överkörda grävlingar

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2002 vid 21:11

1.5 liter kranvatten, ev ngn banan om man hinner…

• adde

Medlem
    11 november, 2002 vid 09:32

GigantBlock Citron är det som gäller. Lagom med tuggmotstånd. Köpes enklast i 12 pack och då gärna 2-4 lådor åt gången. Släng ned några lådor i ryggsäcken tillsammans med ett par shorts och en tub solkräm, sen kan du vara på semester i flera veckor utan att behöva göra mer än andas och segla.

/adde

• skarabe

Medlem
    11 november, 2002 vid 14:42

Gainers Fuel är skitbra – går snabbt att fixa till och man får tillbaka orken direkt. Kombineras gärna med banan, risifrutti och snickers (eller annan candybar).

• anonym-anvandare

Medlem
    13 november, 2002 vid 16:46

Bananer. En container bananer… Och en chokladkaka. En thermos med thé (eller termos med té?..) blir det om det är kallt ute, ibland några mackor. Digestive-kex är perfekta ihop med varm choklad. Frukt av alla de slag. Läs Hanna´s artikel om surfmat i “Vindsurfing” (nr2 tror jag), den var bra som attan. /Daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    13 november, 2002 vid 16:49

Bananer. En container bananer… Och en chokladkaka. En thermos med thé (eller termos med té?..) blir det om det är kallt ute, ibland några mackor. Digestive-kex är perfekta ihop med varm choklad. Frukt av alla de slag. Läs Hanna´s artikel om surfmat i “Vindsurfing” (nr2 tror jag), den var bra som attan. /Daniel

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad äter ni i bilen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.