Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad att göra med hål i mastfickan

• Vad att göra med hål i mastfickan

Publicerad av niceride på 27 mars, 2008 vid 22:57

Tja! Jag har ett pyttelitet hål i mastfickan på mitt Np NR. Jag undrar om det är nått man skall bry sig om att göra något åt? Det är verkligen minimalt. Sätta en klick lim kanske?

jester svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • swe-496

Medlem
    28 mars, 2008 vid 04:44

Inget att bry sig om.. Du kan om du vill skaffa en tejp hos en segelmakare som funkar kanon att lappa små hål med. Fäster bra och sitter.
    Lim blir för stelt och det spricker troligen upp första gången du riggar seglet.

• andersbq

Medlem
    28 mars, 2008 vid 10:41

Skaffa en stoppnål och sy ihop med tandtråd. Som ett kryss om det är litet.

• tsss

Medlem
    28 mars, 2008 vid 11:31

@SWE 496 454397 wrote:

Inget att bry sig om.. Du kan om du vill skaffa en tejp hos en segelmakare som funkar kanon att lappa små hål med. Fäster bra och sitter.
    Lim blir för stelt och det spricker troligen upp första gången du riggar seglet.

Den tejpen skulle jag vilja ha! Tror nog inte sådan finns faktiskt. Oftast går det ju inte att få t ex märkduk att fästa på mastfickan. Det är skillnad när man tejpar sån duk på monofilm, då sitter det som berget.
    Så sy för hand är det som gäller… eller bara låta hålet vara, det gör dom flesta.

• swe-496

Medlem
    28 mars, 2008 vid 13:21

Jo det finns en sån tejp. Har fixat små hål själv med en sån tejp på en del av mina maststrumpor.. Hade ju inte skrivit om den annars….
    Märkduk är ju nåt helt annat. Det är inte det jag pratar om alls..

• Oregistrerad

Gäst
    28 mars, 2008 vid 15:07

@NiceRide 454382 wrote:

Tja! Jag har ett pyttelitet hål i mastfickan på mitt Np NR. Jag undrar om det är nått man skall bry sig om att göra något åt? Det är verkligen minimalt. Sätta en klick lim kanske?

Hål i mastfickan får man väl vid premiärseglingen eller?? I vartfall på vår steniga strand.

• lars_k

Medlem
    28 mars, 2008 vid 15:49

Ett tips brukar vara att smälta tyget lite runt hålet så det inte rivs upp mer. Ta en lödkolv, värm en spik, eller nåt.
    Om hålet är pyttelitet alltså.

• pure

Medlem
    28 mars, 2008 vid 16:48
  • swe-496

Medlem
    29 mars, 2008 vid 01:08

Det där var klockrent. Hade glömt bort LiquiSolelimmet helt. Det funkar ju faktiskt riktigt bra. Hade andra limmer i åtanke när jag sa att de blir för stela och spricker…

• jester

Medlem
    29 mars, 2008 vid 09:52

Funkar bra att laga våtdräkter med liquisole oxå

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad att göra med hål i mastfickan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.