Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad bliva det bli av denna knatte?!
-
Vad bliva det bli av denna knatte?!
Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2005 vid 20:09Det här bildern tog jag på min polares son Alex i veckan!
Efter 2-3 dagar kunde han vindsurfa så här bra! Notera att han saknar underarm! Han har även börjat att torrsurfa på land med hängsele! Han är totaltsurfbiten!
Per-Arneanonym-anvandare svarade 19 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
jaa fan det där tycker jag är imponerande . det borde vara skit svårt att dra upp seglet när det ligger i vattnet. och sedan att komma i gång.han måste ha bra teknik
-
Jag uptäckte för övrigt att det går alldeles utmärkt att bogsera en annan vinsurfare med den egna brädan. Använd en tamp på ett par meter och låt den som blir bogserad om möjligt hålla upp riggen.
Per-Arne -
Gjutet killen har vilja av stål. Det e som jag brukar säga: Alla kan vindsurfa om man vill! (nästan kanske inte steven Hawkins kanske fast han kan räkna ut en massa istället och förklara fysik och astronomi prylar så han e väl glad ändå )
-
Läste ett reportage i Windsurfing för ett par år sedan om en kille som vindsurfade utan under arm. Han hade en krok protes fäst på det som fanns kvar av armen. Kroken kunde han sedan fästa i en extra lite kortare hängselelina på bomen, detta gav troligen rätt mycket extra kontroll att styra skotningen på seglet. Dessutom använde han en vanlig hängsele utöver detta.
SafeSurfer -
Jag såg en kille i Buffalo, NY, USA som surfade med träben. Eller det var väl kolfiber kanske.Hur som helst gick det kalasbra. Det enda som såg lite avigt ut var upptag av kittet på grusstranden.
-
Imponerande och kul!! Killen visar tydligt att folks begränsningar sitter i huvudet.
Fortsätt rippa grabben!!//L
-
Underbart att se
Jag ska aldrig mer klaga på att det är svårt….
Roger
-
När det blåste lite för mycket Då skruvade jag bort fenan, anpassade min hängsele mm. så fick Alex för första gången träna hängsele på land.
Det gick alldeles utmärkt, men han känner sig ännu inte redo för att testa på vattnet. Det här går alldeles utmärkt att träna på land då det blåser lite för mycket för att vara ute på “spat”. Seglet är troligtvis under 3m2 och ingick i ett brädpaket från Toy´s are us. Brädan var värdelös, men seglet fungerar bra även till riktigt små barn. Någon riktig barnbräda har jag/vi inte råd med utan vi använder en en gammal Surfpartner Ufo fullängdsbräda. Det fungerar utmärkt, men den är lite trögsvängd. Om man styr först och skotar sedan går det bra. Med den här kombinationen har faktiskt Alex länsat med en kompis på brädan. En på var sida om masten! De hade helkul!!
Per-Arne -
Oj, hur skjutton får han upp seglet? Det finns någon mackapär som man kopplar på hängselen som man sedan drar upp seglet med, genom kroppsvikten, om han har problem med det så kan det vara ett tips…
-
Jag tror inte att Alex kommer att behöva någon manick för att dra upp seglet. När han behöver ta ett nytt tag trycker han fast upphalningslinan med stumphanden mot kroppen och tar ett nytt nyt tag med den “hela” handen. rigg en är så liten och smidig att han till och med kan “freestyla” lite.
Per-Arne -
Hej igen!
Jag bara måste visa den här bilden också:
Det dröjde nog tills jag var 24 år och hade vindsurfat i minst 1 år innan min polare och jag dubbellänsade så som Alex o co gör här!
Frågan bör nog ställas en gång till:
VAD bliva det bli av denna knatte/ar?!
Per-Arne
Logga in för att svara.