Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad då amatör????

• Vad då amatör????

Publicerad av anonym-anvandare på 7 augusti, 2001 vid 06:14

Om man kollar resultatlistan i amatörklassen på SBF sidan och ser dom fem första seglarna. Dessa killar sätter både framåt och bakåt, willy skipper, och är väl på gång med spock 540. Det är väl knappast amatörer.
    Jag bara undrar!!!

dude svarade 23 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • swe-16

Medlem
    7 augusti, 2001 vid 07:27

En mycket berättigad fråga. SBF håller som bäst att se över detta problem. Har du kanske ett förslag på upplägg till nästa år är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.
    mvh
    Per Svanberg
    Ordf SBF
    per.svanberg@se.andersen.com

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2001 vid 11:24

Lägg in ett rankingsystem på både amatör och pro så typ blir de 10 bästa sidade.
    då blir det bar en klass och det går att genomföra fler stegar vid tävling.
    Det var bara mitt förslag.

• swe-16

Medlem
    7 augusti, 2001 vid 11:43

Hur kommer du undan problemet att “fel” personer kör i Amatör då? Tror inte jag förstår riktigt. Skulle de 10 bästa tvångsförflyttas upp till Pro följande säsong eller vad skall man med rankingen till? (Ranking finns ju redan idag…bara det att man inte tävlar samtidigt…ingen dum idé för övrigt…tål att diskuteras).
    mvh
    Per

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2001 vid 12:01

det blir ju bara en klass i så fall din dummis och sen menar jag att de som är lite sämre ska slippa bli duktigt utslagna av de bästa seglarna. och då sidar man de bästa, exempelvis de 10 bästa.
    Hoppas du förstår mitt resonemang.

Hoj hoj

• dude

Medlem
    7 augusti, 2001 vid 14:02

låter bra att sida de bästa så att vanliga amatörer får tävla mer mot likvärdiga.

jag menar att sida är att låta de bästa stå över första omgången i stegen så att en vanlig amatör åtminstonne får möta en mer likvärdig opponent en gång före en av de bästa som direkt slår ut honom eller henne.
    -nicke

• anonym-anvandare

Medlem
    7 augusti, 2001 vid 20:16

Flytta upp dom tre bästa när serien är slut. Plus varje vinnare av tävlingarna, Typ Öland, Abbekås.
    Varför man skall ta vinnarna av varje enskild tävling är att då får man upp dom lokala stjärnorna som bara kör en tävling på hemmaplan. Men engentligen inte hör hemma i amatör. På varje strand finns det en lokal storstjärna.
    Nog med förslag.
    Mitt personliga förslag.
    S-358

• aerial-arnie

Medlem
    8 augusti, 2001 vid 19:30

på nått sett har du rätt o fel tycker jag. Själv kör jag också amatör klass och har varit på 2 ut av tre tävlinger. Jag kan ingen spock eller volcano men mycket andra trickser! På SBF websidan står att jag är 9:a. Hadde jag varit med i halmstad (var på teneriffe, el-madano då!) och tex. kommit sist då var jag på femte plats, som sagt utan att kunna spock eller framåt! Men det finns visa som var med i tex. öland som bodde var pro’s. Men så går det ibland och det ska alltid finnas visa amatör (kolla dem på platts 1 o 2) som är så duktiga att dem nästa år blir pro’s, kanske jag med? I alla fal, det gäller att deltar med alla tävlinger (minst 3) så att man på slutet får bra poäng. Jag tycker bara att om man är sponsrat och kör amatör då är det nåt fel, väldigt fel. Annars gäller det bara att köra hård!

aloha
    H207

holländare, som har blivit local på lomma stranden, kallat oftast för den “snurrande” holländare

• anonym-anvandare

Medlem
    11 augusti, 2001 vid 17:08

Skippa uppdelningen amatör/pro och kör en gemensam stege. Inför istället en kvalstege där orankade och lågt rankade seglare får segla om att få kliva in i “the main event”. Alternativt inför man ett sidningssystem där exempelvis topp 10 står över de två första omgångarna topp 20 står över första omgång och så vidare… Tror dock att det måste finnas något system som gör att “amatörer” slipper möta “pro” i första omgångarna annars kommer inga “amatörer” ställa upp.

• dude

Medlem
    11 augusti, 2001 vid 20:20

låter himla bra det sista inlägget här!
    -nicke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad då amatör????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.