Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad e grejerna värda?

• Vad e grejerna värda?

Publicerad av sneseglarn på 13 maj, 2004 vid 16:21

Köpte en komplett välvårdad utrustning 1994 på Surfers Paradise för 8000 kr. Då hade nog grejerna använts en säsong. Av flera skäl funderar jag nu på att sälja grejerna. Utrustningen har inte använts särskilt mycket utan mestadels förvarats i varmgarage och är i mycket gott skick.

– Fanatic Hot Bee (slalombräda), 115 liter, 291 cm lång och 59,5 cm på det bredaste stället.
    – NeilPryde Slalom 6.0
    – BIC Sport, 2-delad mast
    – bom
    – mastfot
    – halvkass fena

Vet nån vad de här grejerna är värda i dag?

sneseglarn svarade 20 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • robert

Medlem
    13 maj, 2004 vid 16:42

1000:-

• watertouch

Medlem
    13 maj, 2004 vid 16:44

Åja, det skulle säkert gå att kränga för det dubbla. Kanske 2500.-

• herodude

Medlem
    13 maj, 2004 vid 16:51

sorry tror absolut inte du får 2500 för prylarna, 1000 MAX!!! för om de var begagnade redan innan så är de från stenåldern lr nåt, och marknaden för de prylarna är inte sååå stor…. sorry

• Knatte

Gäst
    13 maj, 2004 vid 16:52

Här kommer en mycket uppskattad bedömning. Men jag tror att den är relativt korrekt.
    Du kanske får andra svar från andra bedömmare wink.gif

Bräda: Hot Bee kanske 500 kr
    Segel Neil pryde segel 6.0 kvm kanske 2-300 kr (utan att veta årsmodell)
    Mast: “Bic Sport” Ifall den är bra skick och beroende på kolhalt 300-500 kr.
    Bom: ca 200 kr(ifall det är snabbkoppling)
    Mastfot och fena 200-300 kr ihop.
    Skulle tro att vi pratar omkring 1500 kr för ett paketpris.
    Det handlar om gamla prylar och dessa är inget värda idag. Det stor skillnad i prestanda på surfgrejer från början av 90-talet och saker från 99 och framåt.

• kamaaina

Medlem
    14 maj, 2004 vid 04:54

Jag håller med ovanstående…tror att du får runt 1500 för prylarna +/- ngra hundringar…
    /F

• bonasurf

Medlem
    14 maj, 2004 vid 08:52

Verkligen nostalgiskt att läsa om ditt kit. Det är tyvärr nästan en gentjänst du gör genom att sälja grejerna till någon. Så även om prylarna är i samma skick vore det lite av ett slöseri med tid att köra på dem istället för att köpa nyare grejer som inte heller kostar så mycket.
    1500 är säkert ett rimligt pris men faktum kvarstår. man borde snarare få 1500 för att begränsas till den grad i både utveckling och upplevelse.
    Sorry!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 maj, 2004 vid 14:16

Björntjänst heter det!!

• sneseglarn

Medlem
    14 maj, 2004 vid 15:01

Right, då vet jag på ett ungefär vad jag kan begära för grejerna. Tack ska ni ha! (Det var varken en björntjänst eller gentjänst ni gjorde mig.) tongue.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad e grejerna värda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.