Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad editera video från Gopro Hero2 med?

Taggad: 

• solomin

Medlem
    14 december, 2011 vid 21:57

Har tankat ned Adobe premiere elements, en bantad version av pro.
    Tog en stund att fatta, men nu har jag kanske laddat upp ett klipp på facebook.
    Dock kollade jag inte länken och klickade ok när den var klar, nu verkar det försvunnet i cyberspace.

Får gör ett nytt uppladdningsförsök imorgon.

Tack för hjälpen.

• windyboy

Medlem
    15 december, 2011 vid 10:29

Mac vinner som vanligt. Jag hatar att sitta och pillra med datorn. Jag har fått mycket tid över och många kite timmar sedan jag gick över till Mac 2004. Själv har jag kört en del final cut express och det är det bästa jag har testat. Ska dock testa imovie och he det en chas.

• acemattias

Medlem
    15 december, 2011 vid 13:40
    Windyboy;677558 wrote:
    Mac vinner som vanligt. Jag hatar att sitta och pillra med datorn. Jag har fått mycket tid över och många kite timmar sedan jag gick över till Mac 2004. Själv har jag kört en del final cut express och det är det bästa jag har testat. Ska dock testa imovie och he det en chas.

Det var 2004, nya Windows kranglar inte mer an Mac.

• windyboy

Medlem
    15 december, 2011 vid 22:51
    acemattias;677570 wrote:
    Det var 2004, nya Windows kranglar inte mer an Mac.

Jag har givetvis nya windows på jobbet och tillbringar naturligtvis mer tid med jobbdatorn än med min mac tyvärr. Orkar inte ens bemöta argumentet, alla som har vant sig vid mac världen vet att det är bara ren idioti att sitta med en pc om man inte är en datanörd som gillar krångel.

• acemattias

Medlem
    16 december, 2011 vid 00:17

Kan forsta om en jobb dator fran Dell eller HP kan ge dig huvudvark, men en valbyggd dator med ratt mjukvaror kranglar inte.
    Visst, Mac ar smidigare, livet blir enklare om du foljer Livets ord ocksa.

• windyboy

Medlem
    16 december, 2011 vid 07:20

Hehe, det är väl så; en hel bataljon it konsulter ska ju också ha lön. Några blåskärmar på det. God jul

• pjoter

Medlem
    16 december, 2011 vid 09:12

nu ljuger du mattias. 🙂
    Aldrig jobbat med en mac men är starkt inne på att skaffa en, just pga av att windows alltid krångar. Visst har win 7 blivit lite bättre än 3.11 men bra är det fortfarande inte.

Sen när de gäller enkel redigering funkar gamla movie maker 6.0 vettigt. Tar såklart inte mp4 komprimeringen från gopro så man måste göra om den först. Men programmet har ungefär 100 mer möjligheter än det riktigt sunkiga moviemaker live.
    Dock fixar det inte HD (vilket i min mening ändå är rätt överskattad för filmer som ändå är skakigt filmade för hand eller onboard och bara slängs ut på tuben).

Men vill man lägga pengar eller “hitta” saker finns de mkt bättre till pc. 🙂

• dawwg

Medlem
    16 december, 2011 vid 21:07

MÅSTE blanda mig i..
    Once u go mac… YOU NEVER GO BACK!

Kommer aldrig, och då menar jag ALDRIG, att sätta mig och arbeta frivilligt vid en pc igen.. under dödshot, kanske..

RIP steve!

• acemattias

Medlem
    16 december, 2011 vid 22:51

Ljuger kanske lite, men faktum ar att de senaste burkarna jag snickrat ihop har fungerat i aratal utan nagot krangel vart att namna.
    Overvager faktiskt ocksa att skaffa en Mac, inte pga dom aldrig kranglar for det hander att dom dom gor det ocksa, utan pga battre design, batteritid och prestanda.
    Det som vager emot ar bristande mjukvaru valmojligheter (fast jag kan saklart kora Windows pa den:grin:) och att Mac anvandare blir sa fanatiska, det verkar som nagon slags sekt.

Paminner lite om rivaliteten mellan vissa LEI och foil foresprakare:smirk:

• regfellow

Medlem
    17 december, 2011 vid 07:55

Mac = Kabel
    Win = LEI
    Linux = Foil

• danger

Medlem
    17 december, 2011 vid 08:24

Att Mac har bättre prestanda är fel! Bygg en PC för samma pris som en Mac och tryck in ett Linux operativ, så ska ni se på prestanda!

• pontusande

Medlem
    17 december, 2011 vid 12:14

person 1:
    mac är bra

person 2:
    neeej!!!

person 3:
    jooo!!

person 4:
    windows rocks!!! mac sucks!!

person 1:
    steve jobs 4 eeevvveeerrr!!

person 2:
    bill gates är bäst!!!

person 5:
    LINUX är det enda rätta!

…..

Så nu har jag klarat av hela den här diskussionen direkt…. Så kan vi hoppa över det och snacka kite istället :grin::grin:

• dawwg

Medlem
    17 december, 2011 vid 14:09

kite är ute! datorsnack är senaste!

• majoon

Medlem
    17 december, 2011 vid 17:34

stod i valet o kvalet mellan en bärbar mac eller bärbar pc…slutade med en pc då macsen i dagsläget ligger rätt bra efter om man jämför prestanda…o är riktigt nöjd me mitt val hitintills!

• gadget

Medlem
    17 december, 2011 vid 19:36

Den absolut bästa pc´n är en iMac! 🙂

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad editera video från Gopro Hero2 med?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.