Senaste nytt Forums Vågsurfing vad för bräda?

• vad för bräda?

Publicerad av anton7477 på 11 mars, 2010 vid 11:14

Har precis kommit hem från Australien där jag provade på att surfa några gånger och tyckte det var riktigt kul. Nu är jag tillbaka på hemmaplan och hade tänkt köpa en bräda här. Är inte så insatt så undrar vad ska man köpa för någon som är bra när man inte är så erfaren?

dawwg svarade 14 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dawwg

Medlem
    12 mars, 2010 vid 18:04

du ska definitivt ha en bräda som har mycket volym, typ longboard eller funboard. hur mkt väger du?

• bohm

Medlem
    12 mars, 2010 vid 18:48

Köp en mini-mal eller funboard, ingen longboard. En longboard kommer du inte lära dig på, eftersom den kräver rätt mycket teknik för att kunna hantera och uppskatta (att endast stå upp på brädan räknas inte som att att kunna surfa).

Köp en som är runt 7-8 fot lång.

• anton7477

Medlem
    12 mars, 2010 vid 18:59

Hmm jag väger ca 70 KG. Just nu är jag väl stå stadiet men vill gärna ta mig vidare.
    Något bra tips på vart man kan köpa bräda?

• dawwg

Medlem
    14 mars, 2010 vid 12:30

Okej, håller med dig Bohm. Jag har en NSP funboard som jag är nöjd med, den är 7.10 och är fin å surfa med. Finns säkert massa andra men jag gillar min, sjukt mångsidig och allround liksom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing vad för bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.