Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad för diameter på rdm/sdm master

• bicless

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 19:46

SDM 48,5 mm
    RDM 33mm

Innerdiameter alltså
    Ytter skiljer sig beroende på mastens godstjocklek.

• bohm

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 20:12

En helt annan fråga, men på samma ämne;

Jag hade en SDM med 30% kol och har nu en RDM med 60% kol och jag upplever att min nya mast är tyngre. Kan det stämma?
    Jag har fått för mig att RDM är lättare än SDM och att högre kolhalt ger lättare mast. Men det kanske inte stämmer?

• bicless

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 20:19

rdm har ofta tjockar godstjocklek och kan därför vara tyngre med samma kolhalt. Att 60% RDM är tyngre än en 30% SDM låter dock lite väl extremt. Provväg. Kanske kan vara lite av känselvilla.

• bohm

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 20:27

Jo, kan vara sant.. jag har bara måttat med bicepsen, och det kanske inte är tillräcklig precision.

Jag har blivit omvänd, nykär och frälst, RDM är hur bra som helst…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad för diameter på rdm/sdm master

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.