Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad för freestyle bräda?

• Vad för freestyle bräda?

Publicerad av JOHN_J_RAMBO på 27 februari, 2004 vid 07:32

Sitter o funderar på om man skulle inhandlat sej en go freestyle board cool.gif

Prövade en polares våg/freestyle? “MistralwaveScore 78”

Holi shit in the boxhole..grymt skön bräda, så jävla mycket livligare..kännde verkligen hur spocken skulle sitta=)
    Grymt lätt att få den att släppa från vattenyta.”grym pop”

Så va skall man ha för en bräda, dem flästa freestylebrädorna är väll lätt hoppade, lätt manövrerade?

några tips!?!?

skriv järna om ni har någon bräda som ni kan rekomendera.

(väger 60-65kg, vill köra runt 6m2 som som största o ner till 5.3)

Skulle nog helst velat haft en kort fet bräda..

vinta_kestrel svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 februari, 2004 vid 08:11

vad är skillnaden på freestale och freeride?

• vinta_kestrel

Medlem
    27 februari, 2004 vid 08:27

Det beror lite på om du ska ha en extrem freestyle (F2 CompStyle ’04 eller Starboard Freesex ’04) eller en mer allround (Fanatic Skate ’03-’04 t.ex.)

Freesex’en fick snuskigt bra NewSchool-betyg i Surf, men var inte snabb. Är man ute efter att leka NewSchool tricks så verkar den dock vara val #1.

Är man ute efter oldSchool tricks varvat med lite NewSchool verkade det vara Fanatic’en som var första val.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    27 februari, 2004 vid 08:31

Freetsyle e gjord för att vara lätt att trixa med..planar fort, är livlig under fötterna osv..

Freeride är mera croosa omkring på vattnet..jippa o slänga av ett litet hopp,speeda omkring…

ingen expert men det är något i stil med det jag skrivet.

nå, inga som kan ge mej lite goda advice när det gäller freestyle boards????????

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    27 februari, 2004 vid 08:40

ok…
    Lite luddigt här tycker jag, extrem eller allaround? wink.gif

Extrem såklart cool.gif

hehe..nä, jag vill ha en bräda som känns lätt under fötterna, som planar hyffsat tidigt, farten behöver inte vara extrem, 15knop räcker fint=), en stabil trix bräda helt enkelt..skulle vela ha en kort bräda, tror det skulle passa mej grymt, va tror du om kortare brädor???

Fanatic,Starboard eller F2 säger du..har du prövat någon av dem?
    så man kan säga att du inte bara läst en text o skriver där efter..hehe, e kul o höra från dem sem testat oxå..tycker jag.

o sedan e ju jag rätt grön när det gäller freestyle tricks..så det med “oldschool” o “newschool” får man se va det blir av hän.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    27 februari, 2004 vid 08:59

nu när jag kikat runt lite..

Har Naishbrädorna gjort sitt eller?

Naish’s freestyle board,Playmate 100 ser schysst ut tycker jag..245 lång 100liter,63 bred..
    någon åsikt?

tror iofs att det inte spelar så fetingroll vilken bräda jag handlar..om man handlar någon nyare variant, men det kul o höra vad andra tycker.

• basse

Medlem
    27 februari, 2004 vid 09:37

Tja tjockis…
    med dina feta 65kg tror jag du beöver en sissodär 120 liter och 75 i bredd så du får upp den i planing någon gång innan 2005. 75 är ju grymt livligt jämfört med din nuvarande EasyRider. Trodde du skulle börja köra formula efter det men det är kanske lite go i grabben ändå. Hur som hälst….

smile.gif

Nääääää………. fürstör…

Det räcker säkert med 100l för dig din lilla flugskit. Tom stora mäktiga jag på ca 87 härligt mjuka skvalpiga kg körde MaxRide 62 på 104l innan jag bytte upp mig till 111’an i höstas. min MaxRide var 62 bred och den är väldigt mycket livligare än JP’n med sina 67. Så om du vill ha en som kan vara snabb i svängen och kanske bättre i lättvindsvågor så kolla på en som är runt 62-63 bred.
    JP 1001 är just 63 bred och 244 lång….

• nordgren

Medlem
    27 februari, 2004 vid 09:39

Starboard freesex 84 eller 96 borde ju passa dig som är så lätt. 84an är 242 och 61, och 96an är 246 och 67.
    Sen att det är riktigt snygga är ju ingen nackdel. wink.gif

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    27 februari, 2004 vid 10:20

det var väldans”lillaflugskit o tjockis”, kärt barn har många namn.. wink.gif

hehe..men med andra ord, blir en 100liters onödigt stor?

Testade en annan polares bräda, AHD-MAXRiDE..o den kändes oxå grymt skön under fötterna..dock ingen koll på va det är för mått på den.

Men det Nordgren sa, Freesexen låter lite lockande.
    ..84liter, 242lång och 61 bred.
    Kortare låter fint i mina öron.

Har hakat upp mej lite på Naishen’s playmate, någon som vet något om den?

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    27 februari, 2004 vid 10:38

BASSE DiTT TROLL!!

Nu har jag fått 10 privata mess om frågor om “EasyRider brädan”..

Hallo..its Rambo här, han har ingen EasyRider, aldrig ägt en o kommer förmodligen aldrig äga en heller..nu pratar vi “Advanced Rider bräda” cool.gif wink.gif

höhö..efter alla har sett min nya filmsnutt som ligger uppe på FTP’n, så kan man undra vem som behöver en “easy ride bräda” grin.gif

haha..höhö..hehe cool.gif

• basse

Medlem
    27 februari, 2004 vid 10:47

asgarv… jag kan inte slutta skratta…

har inte sett snutten på mitt kastfall ännu dock….

• gurra1978

Medlem
    27 februari, 2004 vid 10:51

Efter påtryckningar från Rambo så måste jag tyvärr mobba dig lite Basse. Kastfallet såg riktigt skönt ut men jag förstår inte hur du lyckas med det i den “höga” farten wink.gif

Jag gillar speciellt dödsryckningen i ditt vänstra ben under hela manövern.

• basse

Medlem
    27 februari, 2004 vid 10:59

vart ligger snutten då??

• basse

Medlem
    27 februari, 2004 vid 11:04

Får ni denna att fungera??

adnatura_surfing_w0220.avi under nya/040224

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    27 februari, 2004 vid 11:29

Konfarmästaren har inte slängt upp den så vi kan tanka ner den ännu..jag har skickat den över MSN till han, han fick en förhandsvisning cool.gif

O den andra filmen har jag laddat ner en gång tidigare, o då funka den..fast nu vet jag ej?
    va är det som inte stämmre då?

för mej va det ljudet som inte ville vara med..men det berodde på uppspelaren.

• basse

Medlem
    27 februari, 2004 vid 11:33

den startar inte spelningen bara… “Ett okänt fel uppstod i Windows Media Player.”

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad för freestyle bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.