Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad för kite ska jag köpa?

• Vad för kite ska jag köpa?

Publicerad av torke på 2 februari, 2007 vid 16:42

Jag har planerat att köpa en kite snarast möjligt. Men när jag letade runder på internet så märkte jag att de e en djungel finns hur mkt som helst. Har mest tänkt mig en Bow/Sle kite.. Men märkte att de fanns massa märken som tex Naish, Cabrinha med mera.. å på varje märke fanns de flera modeller! Jag har testkört en 12a innan å de gillade jag så e nog de jag mest letar efter.. Jag är ju en nybörjare men vill ändå inte ha en kite som bara duger åt en nybörjare vill kunna utvecklas med kiten å använda den senare mer avancerat å kunna hoppa å ha roligt! Vill köpa nytt som håller länge fast rolig ändå! Är mest tänkt för att användas i vatten men även på snö om de bara snöar lite här i söder.. Jag väger ca 65kg och har också tänkt köpa bräda och allt annat som behövs för att börja! Vad rekommenderar ni?

Tack på förhand!!!

skanepaul svarade 17 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • zo0

Medlem
    2 februari, 2007 vid 17:03

jag rekomenderar nån slags cabrinha kite.. jag har bara kört med cabrinha ifs, men jag rekomenderar varmt att du kollar http://www.cabrinhakites.com/kites/index.html ha det kul på vattnet 😉

• roland

Medlem
    2 februari, 2007 vid 18:02

Kop en North Rebel thats tha shit!!
    Bara 2 daliga saker ingen one pump och en djalva xtra lina
    Annars den basta kiten alla katigorier

• skotten

Medlem
    2 februari, 2007 vid 18:17

Torke, you have hit gold, there is a guy up in Torekov that distributes EH Kiteboarding stuff, from past experience, he has normally sold kites direct, for half the price that the norwegian guy on the street would pay, so there are big savings to be made.

Search for username Huge0 and pm him, or send me a pm and I will try abd fimd out as much as I can for ya.

• kasimir

Medlem
    2 februari, 2007 vid 21:08