Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad för nytta har jag av certifierad utbildning?
-
Vad för nytta har jag av certifierad utbildning?
gh0st svarade 16 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
-
USA går inte att hyra nånstans heller vad jag sett, pga stämningsrisk, ansvar och sånt. Fick låna prylar av en riktigt najs local där när jag satt på stranden och trånade…
-
@Neven 465678 wrote:
USA går inte att hyra nånstans heller vad jag sett, pga stämningsrisk, ansvar och sånt. Fick låna prylar av en riktigt najs local där när jag satt på stranden och trånade…
Ja det var du som var i San Diego ja! Jag hade min tolva med mig dit men inte hjälpte det. Blåste tillräckligt för den 3 ggr på 7 månader eller nåt. Oj nu lämnade jag ämnet känner jag.
-
Neven;465678 wrote:USA går inte att hyra nånstans heller vad jag sett[..]
På Key Biscayne kan man hyra grejer om man har cert. Om man inte har cert när man kommer kan man köpa ett för $20.
-
Helt ärligt!
Att gå en kurs som nybörjare är självklart tycker jag.
Det kan uppstå farliga stiuationer utan de grundläggande baskunskaperna i bakfickan. Dessutom har man som nybörjare chansen att få köra på nytt material som är försäkrat i fall av olycka.MEN
Surfsporten kommer inte kunna gå att fängsla. Den ska vara fri. Precis som livsstilen.
Meningen är inte att man ska behöva något cert och/eller behöva betala för att förnya en papperslapp så att någon tjänar pengar. Bara för att man ska kunna köra på en strand. Tycker jag låter urlöjligt. Dvs om nu inte någon äger hela stranden… Då har man ju rätt att sätta sådana regler.Låt surfsporten vara fri!!
-
@Beachpojken 465879 wrote:
Helt ärligt!
Att gå en kurs som nybörjare är självklart tycker jag.
Det kan uppstå farliga stiuationer utan de grundläggande baskunskaperna i bakfickan. Dessutom har man som nybörjare chansen att få köra på nytt material som är försäkrat i fall av olycka.MEN
Surfsporten kommer inte kunna gå att fängsla. Den ska vara fri. Precis som livsstilen.
Meningen är inte att man ska behöva något cert och/eller behöva betala för att förnya en papperslapp så att någon tjänar pengar. Bara för att man ska kunna köra på en strand. Tycker jag låter urlöjligt. Dvs om nu inte någon äger hela stranden… Då har man ju rätt att sätta sådana regler.Låt surfsporten vara fri!!
Word.. Aloha!
Logga in för att svara.