Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vad för segel till min supercross?
-
vad för segel till min supercross?
Publicerad av hifly på 7 januari, 2004 vid 18:46har en super cross 257 02a med 5.0 trippel xxx segel och undrar hur stort segel jag kan ha för nu planar jag inte för än vid cirka 12m/s och jag väger 58kg.
hifly svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
och jag har bara använt den ca 7ggr sen jag köpte den i våras.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst7 januari, 2004 vid 20:04ett 6.0 hade suttit fint tror jag..
Utan att veta vilken volym det är e jag nästan hundra på att ett 6.0 funkar fint.
Om volymen nu ligger mellan 80-100liter vill säga..höhö
Kanske behöver du en större fena..Det behöver iallfall jag på min 86litersbräda när jag kör 6.0 -
6.2 med en bra mast o bom racker…
storre an sa blir klumpigt.o ett 6.2 med riktigt bra bom +mast planar du lika tidigt som med kanske 6.8 o sunkigare grejer
-
Provat att pumpa?
För 12 m/s med ett 5.0 xxx borde ju faktiskt funka väldigt bra. Särskilt när du väger så lite som du gör, och just därför hade jag nog inte gått upp mer i storlek än max 6.0, för större än det kommer nog bli tungkört.
Öva upp pumptekniken och spara pengarna…
Varsågod/Oscar
-
Här handlar det nog mer om teknik/material/riggning än att pumpa tyvärr!
Väger själv 78kg och och kör min Mistral Switch V87 utan några som helst problem med 5,3 och 12ms -
den är på 95liter och jag ska testa och pumpa nästa gång men hur mycket ska det blåsa om jag har en 6.0a då?
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst8 januari, 2004 vid 19:14om DMi visar 8-11m/s brukar 6.0an funka fint!!!
Logga in för att svara.