Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vad gör jag för fel?

• Vad gör jag för fel?

Publicerad av komer på 15 augusti, 2007 vid 11:07

Senast jag hade uppe kiten blåste väl cirka 7-8 m/s så höll den på konstigt. Den flaxade liksom ingen satbilitet i draken utan tappade vind och sen plötsligt fick den tag i ass mycket och man for iväg som ett skott. Varför gör den så är det konstiga vindar eller inställnings grej på draken?

eddie svarade 17 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • skutt

Medlem
    15 augusti, 2007 vid 12:52

Låter exakt som varamon vid vandrarhemmet s/v vind , byig vind troligen . Inget fel på inst på kiten

• johanw

Medlem
    15 augusti, 2007 vid 15:42

tycker de låter som kiten.. visst kan de va att de e byigt men borde inte va så..

• krillan82

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 16:34

@Komer 405651 wrote:

Senast jag hade uppe kiten blåste väl cirka 7-8 m/s så höll den på konstigt. Den flaxade liksom ingen satbilitet i draken utan tappade vind och sen plötsligt fick den tag i ass mycket och man for iväg som ett skott. Varför gör den så är det konstiga vindar eller inställnings grej på draken?

Helt klart fel på kiten, Köp Johans wave kites så har du super drakar som funkar alltid 😉

• johanw

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 10:33

ja dom funkar fan alltid!!!

• patrikol

Medlem
    1 september, 2007 vid 07:17

@Komer 405651 wrote:

Visst kan det vara en justering av kiten som behövs.

Mest trolig är att det varit grymt byigt den dagen har sådana dagar ibland oftast här nere på Ribban vilket gör att man oftast skiter i det och tar något annat ställe.

• eddie

Medlem
    8 september, 2007 vid 19:35

Later som en Best Waroo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Vad gör jag för fel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.