Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad gör man åt händerna?

  • vad gör man åt händerna?

    Publicerad av evermin på 15 september, 2010 vid 10:49

    Tja.. efter 5h på vattnet igår så har jag ganska stora öppna sår i händerna..
    vad göra?

    av någon konstig princip sak så är de nej tack till handskar.. vet inte varför men de väl kännslan att handskar är till för mesar 😀

    sist jag gick ut och surfade med sånna här sår så fick jag blåser under och när dom sprack hade jag väldigt ont 🙂

    Men de ser ju ut och bli heldag på vattnet innan man drar på DIF hockey så man måste ju komma på något sätt..

    evermin svarade 14 år sedan 14 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    15 september, 2010 vid 11:00

    Var en mes och kör med handskar, annars lär du få stå på land imörrn… 😀

  • stoorfaen

    Medlem
    15 september, 2010 vid 11:47

    Innan jag jobbade upp coola valkar så fläskade jag på med skavsårsplåster. Det kanske inte är superhäftigt med plåster heller…

  • aronh

    Medlem
    15 september, 2010 vid 11:58

    Sjömän förr i tiden kissade i händerna för att sår skulle läka fort och inte bli infekterade. Det eller hanskar. Välj själv.

  • yaddle

    Medlem
    15 september, 2010 vid 13:01

    En extra macho typ av handske som du kan använda är diskhandske. Rekommenderas

  • evermin

    Medlem
    15 september, 2010 vid 13:27

    well vi får väl se vad som händer.. men om någon ser en kille som kommer upp ur vattnet utan gear och blödande händer så kanske e jag 😉

  • mexi_

    Medlem
    15 september, 2010 vid 13:43

    Bit ihop, det går över…
    I sydafrika tipsade de om vinäger, OBS! Innan man får öppna sår…:-)

  • aronh

    Medlem
    15 september, 2010 vid 14:34

    Pissa nu i händerna och sluta gnäll.

  • creative

    Medlem
    15 september, 2010 vid 17:58

    Körde med superlim nu när jag var i Mexico för 1 vecka sedan . Det funkade kanon. Körde 7 dagar i sträck utan blåsor eller sår. Ja det blåste 4.5-5.5 varje dag. Så på med superlimmet.

  • creative

    Medlem
    15 september, 2010 vid 18:00

    OBS glömde visst. Superlimmet ska vara på valkarna inte hela händerna. Det kan nog bli lite stelt annars. HI hi.

  • sinker

    Medlem
    15 september, 2010 vid 18:50

    Compeed från apoteket och sen eltejp eller annat som får det att sitta fast bättre.
    /sinker

  • kesoone

    Medlem
    15 september, 2010 vid 19:04
    creative;631304 wrote:
    OBS glömde visst. Superlimmet ska vara på valkarna inte hela händerna. Det kan nog bli lite stelt annars. HI hi.

    Ja och låt det torka innan du ställer dig på brädan och greppar bomen…

    Montagehandskar är inte helt fel. Typ från Jula, eller cykelhandskar med öppna fingertoppar.
    Har själv testat diskhandskarna, funkar hyffsat både mot skav och kyla.

  • calle

    Medlem
    16 september, 2010 vid 07:24

    Du är med största sannolikhet inte så cool som du tror iallafall, så på med handskar om det är det som behövs för att kunna segla 😉

    Ett “trix” som jag har delat med mig av förut och som jag fick av Per i Australien för många år sen är att fila(nagelfil från H&m) bort valkarna och smörja in med hudkräm på kvällen. Det låter kanske bakvänt men det har fungerat för mig på flertalet utlandssemestrar, tror att huden liksom blir hård men utan valkar som ligger som en kula och skaver hål i köttet under. Men vad vet jag, annat än att det fungerar för mig med mina “kontorshänder”.

    Mvh Calle S

  • evermin

    Medlem
    16 september, 2010 vid 09:53

    Jag sitter nu ibilen vid dalarö… efter 3h surf med handskar har jag nu sår på vart enda finger skulle inte ha klippt bort halva fingara… nasta gång blir de handskar som handskar ska va:… nu bär de väl sv till apoteket och fixa grejer så man kan köra i eftermiddag oxå.. jag borde fixa en sele.. fattar inte att jag fixat en ännu.. suck.. att man då alltid ska va kort på Cash.. 🙁

  • evermin

    Medlem
    16 september, 2010 vid 09:59
    Calle;631377 wrote:
    Du är med största sannolikhet inte så cool som du tror iallafall, så på med handskar om det är det som behövs för att kunna segla 😉

    Ett “trix” som jag har delat med mig av förut och som jag fick av Per i Australien för många år sen är att fila(nagelfil från H&m) bort valkarna och smörja in med hudkräm på kvällen. Det låter kanske bakvänt men det har fungerat för mig på flertalet utlandssemestrar, tror att huden liksom blir hård men utan valkar som ligger som en kula och skaver hål i köttet under. Men vad vet jag, annat än att det fungerar för mig med mina “kontorshänder”.

    Mvh Calle S

    Jo du har rätt…. jag trodde ju att surfa var som att cykla.. jag tog mej då lite för mycket vatten över huvudet när jag gick och köpte. en 100L bräda när jag inte surfat på ca 6år.. och då seglade man j dubbelt så stora brädor iaf gjorde jag de…

  • patriks

    Medlem
    16 september, 2010 vid 13:05

    Prova att tejpa händerna på känsliga partier med leukoplast i förebyggande syfte. Har provat det två gånger nu och det fungerar över förväntan! Finns att köpa på apoteket om du inte hittar någon annanstans.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad gör man åt händerna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.