Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad gör ni på vintern?
-
men vad är gött med snö? snowboard och skidor är kul som fan men att köra på plattamrk och inte våga hoppa för att man är rädd å slå ihjäl sig!?
-
det är faktist kul, men inte lika kul som vatten alls. tycker jag!
Finns mycket man kan göra, bygga hopp å sånt!
man får väl satsa lite? klart som fan man slår sej, men sen kallas det ju inte extremsport helt utan anledning… -
men ska man hoppa så kan man ju dumpa kajten…jaja ni gör hur ni vill
-
Har du vart uppe i fjällen ngn gång!! där kan man välja terräng som man vill! platt som ”vågit” höhö.
där finns även P U D E R (ibland) som är lika skönt som det låter!! + att man kan bygga hopp precis hur man vill och slippa tajma in vågorna.
det är ju en stor fördel iofs om man åkt slalom/snowboard innan !
-
mannen jag åker skidor som en gud men blandar inte det med kajt. jaja.
-
skiljer pojkarna från männen helt enkelt…
puder är ju iofs skötn att landa i om det är REDIGT mycket, men fan å vurpa ett kite-hopp på hård snö…
-
de känns ja.
inte heller skönt å bly bodydragad 100 meter över isiga skoterspår
testa bygg upp en litnen ”park” på en sjö, med lite olika hopp å leksaker så ska du få se att de e kul, har åkt snowboard i 9 år drygt och har nog aldrig haft så kul på brädan som MED kiten i vintras! -
fan va nice att hoppa genom isen å dö. nä jag lämnar nog detta åt nirrlänningarna…
-
Jo det är klart!! men lite stryk får man allt ta, det är de VÄRT!!!
-
hahaha!!! jamen man kan ju kolla isen ganska lätt serru! det är bara att borra ett hål och kolla tjockleken! över 15 cm sen äre bara att ge allt…
kring nyår brukar vi sätta igång, ibland tidigare!!
-
äh vafan, så länge de inte e strömt är de ingen fara.
dessutom är det ritigt kul med vakar!iaf på våren!
-
Vi skulle ha fått nå bilder/film på när vi körde över isvakarna!! KALLT men grymt…. försmak av sommarn kan man säga…
Logga in för att svara.