Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände egentligen i Apelviken idag?

• jonatan

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 19:25

Jag tror det var en val.

• aronh

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 19:57

En val?!

• gurra1978

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 19:59

Bilder ute nu på kulingvarning.nu

• j-s

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 20:10

Kanonfina bilder som vanligt Gurra! Och bildtexten ger
    det hela en dimension till!

Sidan blir bättre och bättre!

Tack!

BTW. Varför är Kitaren på bild 13 inne i stan och kör???? :laugh:

• aronh

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 20:13

Tack för det. Alltid kul med bilder. Ni är inte lite järva med undertexter till bilderna.

• thundal

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 20:20

En val vid namn Robert Eliasson.
    Snyggt laddat Robert!

• jeppo_f

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 06:20

Sweet!
    Det var verkligen hur gött som helst igår! Strålande sol, pangdrag i 4.7 och riktigt goa vågor. Bra upprättelse efter onshorestöket i Åsa i lördags.

/jeppo

• johnjrambo

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 06:58

Haha texterna lyfter dude;)
    Fina bilder, roligt att du fick med mitt “nya” trick, enhands hopp, första gången jag utövade det på denna bog..sweet.

• _sofia_

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 16:01

Ja vad hände egentligen i Apelviken igår på morronen/förmiddan? Många surfare ute trevligt, men inte lika trevligt när samspelet inte funkar så bra. Jag som inte vindsurfar, kite är mitt intresse delade viken med en massa vindsurfare igår, och folk verkade ha svårt att samsas.

Full koll och int ivägen för någon, var ödmjuk och tappade höjd för att släppa förbi vindsurfare och vid ett tillfälle börjar en herre stående på sin bräda i full speed gapa hotfullt när det int var något problem att passera, var nog inga snälla ord ah han verkade ha problem med att jag var där. För fan skärpning! Alla har tillgång till plats och vågor! sätt ett rött snöre ovanpå din mast då vet jag om du är en ilsken en, då håller jag mig borta! De förstörde min åkning, otrevligheter är så onödiga!

Mycket kan hända yes, kan dra ett exempel där en vindsurfare en gång körde rakt över mina linor i full speed när kiten låg i vattnet, kunde gått riktigt illa! Både för han och mig och linor e int billiga!

Mer surflove thanks!

• johnjrambo

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:03

..du hade säkert vatten i örona, tror herren ropade fina saker, det hade jag gjort om jag ropade, din bild är iofs minitayr men jag tycker mig kunna förutskåda en pudding..nu när jag tänker efter kanske det till å med var jag som ropade, ta o slå mig en signal så skall vi nog kunna förlåta varandra över en mustig glass.

• surfslusken

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:10

Okej, ja måste väl kliva fram o erkänna nu när Rambo försöker claima mina komplimanger att de är jag som är “Herren i full speed”
    De ja skrek va “- Hade alla kitare sett ut som du skulle ja inte ha nåt emot att ni e i vägen hela tiden!”
    O så gjorde ja tummen upp. Även fast de kanske såg ut som att ja hytte me näven, va lite kallt om fingrarna.

• carrera

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:11

@_Sofia_ 509845 wrote:

Ja vad hände egentligen i Apelviken igår på morronen/förmiddan? Många surfare ute trevligt, men inte lika trevligt när samspelet inte funkar så bra. Jag som inte vindsurfar, kite är mitt intresse delade viken med en massa vindsurfare igår, och folk verkade ha svårt att samsas.

Full koll och int ivägen för någon, var ödmjuk och tappade höjd för att släppa förbi vindsurfare och vid ett tillfälle börjar en herre stående på sin bräda i full speed gapa hotfullt när det int var något problem att passera, var nog inga snälla ord ah han verkade ha problem med att jag var där. För fan skärpning! Alla har tillgång till plats och vågor! sätt ett rött snöre ovanpå din mast då vet jag om du är en ilsken en, då håller jag mig borta! De förstörde min åkning, otrevligheter är så onödiga!

Mycket kan hända yes, kan dra ett exempel där en vindsurfare en gång körde rakt över mina linor i full speed när kiten låg i vattnet, kunde gått riktigt illa! Både för han och mig och linor e int billiga!

Mer surflove thanks!

Största problemet tror jag är osäkerhet att “vi” surfare inte riktigt vet vad som är riktigt “Safe” när vi möter er o är i er närhet! Ni har en tumregel o vi en annan! Personligen har jag en förmåga att tänka att ni Kiteáre jag möter vet vad ni gör o jag kör på det… förr eller senare kanske det betalar sig dyrt men ännu har inget hänt peppar peppar!!

Respekt…. mer respekt där ute behövs av alla parter!!

• surfslusken

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:25

Jo men kom igen nu! Vem blir inte lite nervös o osäker när man möter en sån pingla ute på vattnet!!??

• rrd

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:43

Idag i Lejet var jag mycket nära att få en kitare i seglet eller huvudet när jag var på väg in på en våg, styrbord, om jag inte fallit av max. Kitaren hoppade på väg ut o verkade lyfta mycket mer än vad han trodde. Han drev ner med vinden kanske 10 m i hoppet. Riktigt nära var det och det kändes ganska otäckt. Kändes som noll koll kite.

Vas synd att han inte ville vara sams i vågorna…

• pure

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 17:46

Känns som om det har lite med att man får ha en inställnings som är att man inte alltid skall tro att folk gör allt för att sabba för en. Ibland kanske man inte ser en kitare eller tvärt om men det är iaf inte meningen att sabba för den andra.

Så att försöka anstränga sig att inte försöka sabba för nån annan samt att kanske tänka sig att motparten “kanske bara inte sett mig” så blir det en bättre värld att leva i. Dvs mer respekt som ovanstående skrivit men också mer överseende över andras misstag.

Men självklart finns det rötägg och idioter med noll koll inom båda sporterna men då gäller det att se dom som enskilda idioter och inte klumpa ihop dom med alla andra.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad hände egentligen i Apelviken idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.