Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad har ni för videokameror?
-
Vad har ni för videokameror?
Publicerad av skanepaul på 17 juli, 2008 vid 08:39Ni som har…
Jag står just nu i valet mellan Panasonic HS9 och Canon HF10, båda topptestade i olika tester.
Tips??
jonaish svarade 16 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Panasonicen vann TIPA 2008 så den är ju ett ganska säkert kort!
-
Har en polare som är sjukt nöjd med sin HF10 men han blir gråtfärdig när han börjar om att redigera hd-formatet…
-
Jo har förstått det men lösningar måste vara på g. Annars funderar jag på Canon HV30 också men band känns förlegat.
-
Men man kan väl konvertera det till avi och klippa i Premiere eller liknande i väntan på bättre stöd.
-
Ingen aning.
Mainconcept har dock en plugin till Adobe premiere som ska funka klockrent och sen får jag nog bara uppgradera till quad processor så ska det nog bli bra, Får bli en HF10, kickar ass i alla tester jag hittat nu.
-
Nu är jag inte säker på just denna kamera men det brukar gå att göra en inställning så den spelar in i SD? mode men fortfarande med hög kvalitet pga HD objektiv osv.
-
@sourra 483443 wrote:
Men man kan väl konvertera det till avi och klippa i Premiere eller liknande i väntan på bättre stöd.
Har testat den metoden men klippen blir sjukt stora och omöjliga att spela upp eller redigera. Med så för kvalite måste man köra bra komprimering för att det ska fungera. Adobe kommer förhoppningsvis med stöd i CS4 men det kan ju dröja. Tills dess kör jag sony vegas 8 som stödjer formatet bra, hade jag hade dubbelt så snabb dator kanske jag hade kunnat spela upp streaming i sämsta draft kvalite tom 🙂
-
HF10:an har ingen 3ccd men en nyare typ av processor 1/3.2 CMOS lika bra eller bättre?
ex.
JVC GZ-HD6E
CCD storlek: 1/5
CCD pixel: 3×570 000 pixel
Effektiva pixlar film: 3×530 000 pixeleller
HF 10
System: Dubbelt flashminne (16 GB internt)
CCD storlek: 1/3.2 CMOS
CCD pixel: 3,31 megapixlar
Effektiva pixlar film: 2,07 megapixlar -
CMOS ÄR framtiden helt klart.
Här HF10 jämfört med JVCs senaste GZ-HD40:
The HF10 ($1,099 MSRP) is an example of the Canon fleet’s finest. With a 3,030,000 pixel, 1/3.2-inch CMOS chip that cranks out fierce video quality, dual media recording (16GB internal flash, SD/SDHC card), and multiple frame rates, the HF10 is difficult to tango with. Canon’s menu system is highly intuitive and Manual controls are fully stocked. The HF100 is just under $900 and offers no internal memory. Both Canons have optical image stabilization, Focus Assist, a slew of Image Effects, and better construction. They’re also highly compact. JVC’s new video performance is definitely a contender with Canon now, but the rest of the factors leans toward the HF10 and HF100. With Canon’s multiple frame rates, shooters are able to attain better low light and change up the aesthetic to their video. We’d stick with Canon on this one, unless you absolutely need an HDD cam.
-
Låter som en HF10 är valet man ska göra. Jag kollade lite på Panasonics nya vattentäta men den verkar ju va riktigt kass i övrigt.
Finns väl sport/UV-hus till Canon?
-
Har också funderat på den men alla sågar den, jävligt bra ide dock! Billig är den varjefall kanske ska köpa både den (var ju ändå hyffsad i bra ljus) och HF10, ska till new york och det är fan halva priset där. 🙂
-
Tycker Panasonic HDC-SD9 verkar klockren. Full HD, 3 CCD, Leica-optik, SD-kort, HDMI utgång. Så slipper man HD och rörliga delar. Bra pris också.
-
Vilka kameror har progressive scan? Jag blir galen på att se film med de där jäkla interlacelinjerna…
-
Canon HF10 (16gb flashminne) har heller inga rörliga delar det plus bättre bild jämför med både panasonic sd9 och hs9 gör att det blir den som vinner.
Logga in för att svara.