Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad har ni på era händer???

• vad har ni på era händer???

Publicerad av naish på 24 januari, 2004 vid 14:13

tjena
    Idag när jag surfade så var det så jävla KALLT om händerna så jag trode att händerna skulle gå av crazy.gif!Vad har ni på era händer när ni surfar???Finns det någon sätt som gör att man verkligen är varm om händerna eller alla fryser lika mycket som jag shocked.gif

oskie svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • the_novice

Medlem
    24 januari, 2004 vid 15:09

Ja, idag var det för jäkla kallt. Rambo kör väl med uppklippta biltema handskar och håller sig på brädan…
    Körde själv med fiskehandskar under uppklippta biltemahandskar idag men det var lite för kallt för mig i alla fall. Körde ca 1 timme i Lejet idag, byigt sideshore och drivis…

• ian

Medlem
    24 januari, 2004 vid 17:23

1. köp ett par öppna handskar (ex pro limit på http://www.north-sails.com/ )

2. Köp ett par diskhandskar på ica.

3. gör dig redo att svettas om händerna cool.gif

jag kör så och det blir hur gött som helst, bara man skakar lite på händerna emellanåt så blir det faktiskt så man svettas. görgött!

• anonym-anvandare

Medlem
    24 januari, 2004 vid 17:35

men går det även när det är minus grader ute då?

• naish

Medlem
    24 januari, 2004 vid 17:38

då var man anonym också då grin.gif

• ian

Medlem
    24 januari, 2004 vid 18:56

körde den sjätte i tre minusgrader, snö o bra tryck i femtrean. Mycket badande på liten bräda. Blev spolad rätt mycket i olofsbo också, runt nollsträcket då. Funkade helt grymt båda gångerna. tilläggas bör att jag då även var varm om kroppen, är du inte det kommer du frysa om händerna vad du än gör. Efter att man doppar händerna i vattnet e det bara att skaka dem så vattnet rinner ur/av och så man får lite gött blood ut så håller det sig varmt.

det e ju ingen magi men för mig känns det inte långt ifrån asså.
    kostar ju inte skjortan heller. men som sagt se till att du e ordentligt varm om kroppen.

• getwet

Medlem
    24 januari, 2004 vid 21:07

Ehhhh….fodrade skinnhandskar när jag skrapade bilrutan i morse, och de första minuterna behöll jag dem på för ratten var så kall. Under kvällen kom även grillhandsken på, ugnsplåten varm som fan…. wink.gif wink.gif

• herodude

Medlem
    24 januari, 2004 vid 23:03

hnmm så du använder då någon typ av blandning mellan fodrade skinnhanskar och grillvantar året runt lr??? hehe hmm men jag kör också disk handskar å öppna, men jag tycker det är lite kallt, å andra sidan är mina handskar ´för små så de glider av hela tiden.. så till våren när de får in grejjer på sp så ska jag köpa ett par slutna handskar

• oskie

Medlem
    24 januari, 2004 vid 23:21

köpte ett 4-pack arbetshandskar i konarv för 29:- på Rusta idag… kanske nåt?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad har ni på era händer???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.