Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad i €%%&*&"!??? UMEÅ GOES OFF!
-
Vad i €%%&*&"!??? UMEÅ GOES OFF!
Publicerad av calle_b på 2 juni, 2009 vid 16:14Men ärlish? Var kör vi på torsdag? Ska försöka stryka chefen medhårs och lämna tidigare,
annars är jag på vattnet (var???) runt 17:30.Var kör vi? Hur mycket twist kan jag få i 4.2 an?
Nedan Foreca torsdag 14:00 …..calle_b svarade 15 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
småbåtshamnen holmsund, länkebo el örsten om det inte vrider för mycket på nord.. Annars fungerar storänget säkert kanon..
Hör av dig när du drar ut och om vart.. Please..
076-8499826 -
Skulle inte kunnat uttrycka mig bättre själv!!!
Nåde gud låt mig få fortsätta va arbetslöööööööööös!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har tyvärr blivit hotad om att få jobba lite framöver 🙁
Tja… var hålla man hus? Får väl se.. Vindriktningen kan ju ändra premisserna så att säga…
Är det inte stenigt på Länkebo? Det var lite söder om sörmjöle va?!
-
Jag tänker Örsten, men det är också det ställe jag känner till.
Allmänt: ALLT ytvatten blåser bort. Skitkallt. På med handskar och skor igen alltså.
Inga mygg, vilket är förbannat trevligt.
Vinden: Lär funka helt kanon, kanske kanske lite humanare och därmed fungerande 4.2 för mig.
Vågor: Lär knappast orka in förbi piren, men inte helt omöjligt med en och annan ramp lite mer väster i bukten.Något tips? Chrille, du pratade om något som ligger längre västerut i “lillis-bukten”? Något välbeprövat med sand, om jag inte missminner mig…
-
jepp är länkebo jag tänker på..
tycker det är helt ok där. Finns en del sten inne vid land men va fan ska man där att göra;) Får dock inte blåsa för mycket nord då blir det byigt och lurigt innan man tar sig ut en bit. Ligger en landremsa som stör.. Kolla länken för mer info.. -
Jag kan inte nog poängtera hur mycket Soränget är att föredra på denna prognos!
Där blir det riktiga vågor och man möter dom i helt ok vinkel.
Dessutom går alt 2 (Örsten) fetbort när det är lågvatten.Jag slutar 2 och har prylarna i bilen så jag är väl där typ 3.
PS det varma(re) ytvattnet stannar i denna del av fjärden vid NO 😉
DSSes på Vattnet!
-
Storänget, you say? Ses där! ( Och jävlar om du gnäller på vinden imorgon…) 😉
Må gott!
-
Hoppas ni står ut med en kiteare oxå.. Kommer nog ut sen eft jag med.
-
I´ll be there too!
Vet inte riktigt än när jag slutar, men har lastat bilen som är med mig på jobbe..
Surf´s up! 😎
-
samma här. Chefen var svår idag… Calle, om du ringer mig när du far, så ringer jag när jag far, hur låter det?
Det är ju inte så att vinden avtar… (aj, kanske får äta upp dem…)
Logga in för att svara.