Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Vad jobbar ni med?
-
Vad jobbar ni med?
Publicerad av alex_ på 14 oktober, 2006 vid 12:10Det är inte allt för sällan när man står o riggar på stranden ,en vardag, och det glider ner ett gäng dudes i fancy bilar som också ska ut o surfa…
Jag undrar, vad finns det för schlappa jobb där man kan dra ut o surfa när det passar en?styret svarade 18 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
De flesta har nog flex som kan bollas lite hur de vill. På vintern och vindfattiga perioder är det bara jobba så mycket som möjligt så man kan plocka timmar på vår och höst!!
-
Själv är jag konsult i it-branschen som lyckats förhandla mig till att få surfa på arbetstid under förutsättning att jag jobbar igen det på kvällstid eller annat. Naturligtvis uttnyttjar jag endast detta om jag bara skulle sitta på kontoret den dagen och läsa in något material exempelvis. Jag har kanske tagit en sådan här surf-halvdag 5-7 gånger i år. Det där med fancy bilar gäller antagligen dem med tjänstebil.
-
Alex_ wrote:Det är inte allt för sällan när man står o riggar på stranden ,en vardag, och det glider ner ett gäng dudes i fancy bilar som också ska ut o surfa…
Jag undrar, vad finns det för schlappa jobb där man kan dra ut o surfa när det passar en?Kan nog inte tipsa om slappt jobb som leder till fancy bil. Om någon har tips om det så hakar jag. I och för sig så kan man nog ha råd med fancy bil beroende på prioriteringarna. Men då borde ju egentligen prioriteringen vara lite sämra bil och mer pengar över till nya segel och annan surfutrustning man mer eller mindre behövde.
Enda tipset jag har är: Flextid och tjänstebil. Funkar perfekt för mig och jag missar sällan vinddagar. Men ledsamt nog inte så slappt jobb som konsult.
/J -
Jag har perfekta tipset asså!!!Alex börja om skolan och plasera dig i 8:e klass!!!
JAG har det bara så bäst jag går i 8:an……:laugh:Hahahahahahah det e härliga tider som man slutar på (oftast) =/
Men man har så mycket tid osv 😀Men bäst är nog att vara arbetslös….
Så när någon frågar vad jag ska bli när jag blir stor så säger jag: – ”’aaa jag ska bli arbetslös”;) -
Andes wrote:Linnea jag visste redan att jag är din största idol 🙂
Klart att du e!!!!:laugh: 😉
-
att vara arbetslös är grymt när det blåser men det suger tamejfan när det inte blåser eller är för dåligt väder för annan utomhuslek, då är det bättre att skaffa ett jobb man kan dra ifrån lite som man vill, tyävr verkar sånna jobb oftast gå ut på att sitta på kontor så man kan jobba in tid senare, och nått sånt klarar inte jag av iallafall.
Dessutom inte särskillt bra betalt att vara arbetslös och sämre verkar det bli.
Logga in för att svara.