Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad kan man begära av en kitehandlare

• Vad kan man begära av en kitehandlare

Publicerad av anonym-anvandare på 16 oktober, 2003 vid 20:34

Blev förbannad när jag i början på veckan skulle ut och kita och fick problem med min utrustning. Till min glädje fick jag se den kitehandlare som sålt kite, bräda och sele till mig komma förbi och också skulle ut. Orden ”hör av dig om du får några problem med utrustningen så löser vi det” klingade i huvudet som han sa när jag köpte prylarna. Gick fram och frågade om han hade tid att titta om allt var ok med mina grejor, fick till svar att han inte hade tid. Man kan ställa sig frågan om det var värt det för honom när jag nästa år ska köpa en ny kite, och väljer definitivt ett annat ställe, det hade säkert tagit 10 minuter för honom att kolla. Slutade med att jag fick åka hem. Undrar också vad man gör som kitehandlare? Kanske är i affären som är öppen flera timmar om dagen eller städar lagret som det aldrig finns några prylar i eller uppdaterar hemsidan som verkar göras en gång vartannat år. Jobbar själv som säljare skulle jag behandla mina kunder likadant skulle jag inte ha några.
    Besviken, skärpning/T.H

wipeout svarade 21 år, 5 månader sedan 14 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • hengo

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 20:39

men förhelvetås, du vet väl hur det är när man ska ut på vattnet och inte surfat på skitalänge?!mm just de..
    gå till shoppen istället, eller ring honom…..

/ABSTINENS!

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 20:44

Behövde hjälp då, fick åka hem utan att komma ut.
    Inte så dj..la kul./TH

• rambo_johnson

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 20:47

du var möjligtvis inte i Tippen/Skanör när det här hände?

• jott

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 20:51

Då du är anonym vet jag inte vart du bor men jag fick böget i sommras när en kille åkte in i mina linor så jag(bor typ i halmstad) kunde inte kita mer, trodde jag. Som tur var fanns halmstad kiteboarding på plats och claes ordnade nya linor till dagen efter så jag kunde åka ut och rippa igen. Hampus på kitepower har också hjälpt oss en hel del med trubbel vi haft ända sedan vi började åka så de kan jag rekomendera. Frid

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 20:55

Stämmer och det var du med, vill inte hänga ut nån, men få igång en dikussion.T.H

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 22:31

klart att är man rädd om sina kunder hjälper man till. de jag köpt av (huber, hampus) har alltid varit hjälpsamma(även när det inte handlat om de saker jag köpt av dem…).

kanske var en engångsföreteelse? kanske något hade hänt precis?

//staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 10:49

Fy fan vilket påhopp!!!!!
    Det skall mycket till innan jag blir förbannad men det var droppen. Du kommer fram till mig och säger att din drake beter sig konstig (till saken hör att den draken du försökte använda var köpt av någon annan, dock använde du den bommen som jag sålt till dig) du hade kört med 17,5 med den bommen och det hade fungerat utan problem. Jag menade då att du kanske kopplat fel men det påstod du att du ej gjort. Mitt råd var då att spänna upp alla linor så du kunde utesluta om det var något fel med bommen. Du ber mig starta din drake och jag ger dig till svar ”spänn upp alla linor först”, säger även att jag är stressad för jag har endast 1h på mig att komma ut och surfa.

Visst sa jag till dig att bara hör av dig om det är några problem och det står jag för. Men tänk efter, om du handlar en TV tex Expert och får problem, expediten har säker sagt samma sak som mig ”hör av dig om det är något problem” du ser sedan killen på stan springer du då fram och ber honom följa med och ställa in dina kanaler det tar ju bara 10min. Bara för att jag jobbar med det jag sedan gör på min fritid så innebär inte det 24h service. Jag försöker givetvis att hjäpla alla som har frågor oavsett om de köpt prylarna hos mig eller hos någon annan. Ibland är jag stressad och vill bara ut på vattnet som alla ni andra. Det är ju så att du inte är den enda kunden och om alla skulle koma fram till mig när jag kommer till stranden så hade det nog inte blivit mycket surfat för min del. Som tur är respekterar de flesta det och det är jag tacksam för.

Du undrar sedan vad jag gör i butiken, ännu ett påhopp det är här du börjar gå på tunn is pysen. Vad fan har du med det och göra, kanske hjälper jag kunder som har problem med något vem vet.

Jag hoppas att folk respekterar att man ínte alltid kanske är så service minded på sin fritid men jag gör så gott jag kan.

/Huber (MegMax)

• kalabra

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 10:59

Svar på tal!
    Det gillar jag, finns alltid två sidor av ett mynt och det är viktigt att man har sett båda innan man bildar sig en uppfattning.

• patrikol

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 12:04

Måste instämma, har fått hjälp av Huber många gånger trots att det jag handlat av honom är väldigt begränsat. Men det vi får betänka lite grann vi nybörjare, är att vi faktiskt får mycket hjälp av många rutinerade trots att det alltid är samma frågor. Kan inte vara på super gott humör alltid, vi vill ju alla som bekant ta vara på den begränsade vind som finns. Men visst skall man kräva mer av en försäljare. Men på din och Hubers beskrivning låter det som att ni har lite olika uppfattningar om vad som är rimlig hjälp, kan bara säga att jag alltid har fått mer hjälp av Huber än vad jag tycker att man kan begära. Nä ta du kontakt med Huber så hjälper han dig säkert med det du har problem med, Ps alltid bättre med vänner än ovänner. cool.gif

• kitelife

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 12:15

En annan vinkel på det hela är att även vi handlare/instruktöre kanske vill kitea lite ibland oxå?

Jag vet många instruktörer som inte åker till vissa spotts när dom ska köra själva just pga. att det tar 2 timmar att komma ut på vattnet! innan man har hjälpt alla med sina problem och frågor samt riggat sin egen kite mm mm så är dan slut…

Synd att det ska behöva va så, Jo jag (och jag tror det gäller dom flesta av ”proffsen”) hjälper hemskt gärna till inga problem alls ; ) det är en del av kiteandet… MEN ni kan inte kräva att vi ska stå till hands alltid! även vi har dåliga dagar och pressade scheman! så fråga gärna på ett trevligt sätt men kräv inte hjälp.
    Samma sak gäller tokiga nybörjare som gör fel eller tar upp för stora kite:ar inte ser moln mm mm. klart vi ska säga till dom och varna dom men var går gränsen? vi kan liksom inte springa runt som nån slags kitepoliser och skälla på alla… vi vill oxå segla ju ; )

Sen att du säger att du inte fick seglat och va tvungen och åka hem, om man väder på det så hade huber lagt den tiden du behövde så hade inte han fått segla innan han va tvungen att åka hem…

• melker

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 13:13

På dom bara !!! Jag instämmer helt med Pan å då är jag varken instruktör eller proffs. varför skriver jag inägg här överhuvudtaget..öhhhhh Jo för att jag kan karate och det har Huber rätt att dra nytta av !

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 14:31

Faktiskt något av det dummaste jag hört!!!

Du kan inte begära någonting av den personen när denne inte är i shopen, fatta’ru??
    Du har säkert som alla andra nybörjare, inklusive mig själv, fått en massa hjälp av dem som är mer rutinerade. Var glad för det istället för att lipa om att du inte kom ut på vattnet.
    Det ligger väl ett visst ansvar på dig själv att lära dig hur kiten funkar och hur man riggar, eller?

Men visst fan suger det om man inte kommer ut och kan åka…
    Skyll det bara inte på någon annan

/andreas

• virre_bu

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 17:14

Fy faan va jag känner igen mej…
    Har samma problem som ni kite instruktörer har…
    Fast för mej gäller det snowboard…
    Ska man måsta åka maskerad för att inte barnen ska kunna känna igen mej?
    Så att jag får vara ifred? (hade ca 60 elever i vintrass)
    Nä…

MINDRE KLAGANDE PÅ INSTRUKTÖRER!
    Eller också kan du ju alltid betala
    för deras tid som dom hjälper dej,
    då kommer dom nog att vara ruggit trevliga mot dej…
    Bara att välja….

MEN KRÄV ÌNTE NÅT!

• rambo_johnson

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 19:15

den där huber e en skojare

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 19:46

Sej åt skojarn att dra åt helvete! Det går ju inte att man blir rövad på stålarna och att grejerna inte funkar sen

Mar´tin

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad kan man begära av en kitehandlare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.