Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad kan man begära av en kitehandlare
-
Håller med vilket PÅHOPP.
Måste lägga mig i den här diskutionen. Alla har rätt till fritid och förstår huber att han inte vill hålla kurs på fritiden.
Mig har han varit snäll mot. Alldrig några problem eller så. Bytat grejer som han ej behövet och så. Det är sånt som gör att man vill gå dit fler gånger och rekomender dig henrik.
Jobbar själv som säljare och förstår inte hur du tänker som skrev huvudinlägget. Riktigt korkat fakiskt! Så berätta gärna hur du tänker för jag förstår inte. Du fick ju hjälp men verkar ju förstå..Henrik handell
-
Vaffan… Vi håller på med en extremsport. Vi är alla själva ansvariga för vår aktiva tid med vår utrustning.
En säljare/distributör/instruktör kan inte anklagas för olyckor som kan ske. Det åligger inte heller en säljare/instruktörens att informera i utrustningens handhavande utanför kontors-, instruktions-, öppettider.
Det kan självklart vara frestande att be om hjälp när solen inte har många timmar kvar, vinden ligger på och andra är ute och åker och alla grejer bara strular. Men betänk att det är en privatperson du ber om hjälp. Med andra ord så har personen i fråga ingen som helst skyldighet att hjälpa dig. Speciellt inte om personen är på väg ut på vattnet själv.
Alla nybörjare upplever en enorm frustration – och alla har vi varit eller är där. Det beror på att vår underbara sport har så hög ”tröskel” tills man klarar sig själv. Du kan lita på att MÅNGA har helt enkelt skitit i att gå vidare för att det helt enkelt var för mycket strul. Men de som biter ihop, intar en ödmjuk inställning och övar, övar och övar är de som idag är duktigast i sporten.
Istället för att bli förbannad och åka hem trumpen och vråla ut din ilska på steffo så kanske du:
– Skulle stanna och ta lärdom de som kan.
– Be någon annan som inte är åk-kåt om hjälp.
– Acceptera läget att du inte kom ut på vattnet eftersom du är nybörjare. Det är ju lixom inte det mest ovanliga i världen…
– Ta isär delarna och felsöka på egenhand med tanken att du lär dig nåt – inte att du skall ut till varje pris.
– RTFM kanske?Tipset är att skaffa dig vänner som kan hjälpa dig. Med din attityd får du inga vänner – och ingen hjälp.
Logga in för att svara.