Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad kör ni 2007?

• the_novice

Medlem
    17 november, 2006 vid 21:50
    Jester wrote:
    Beställ nu så har du dom lagom till maj nästa år. Om du har tur…

Vilken av dom tänker du på då?
    Deb. fena går väl på 4-5 veckor…

• jester

Medlem
    17 november, 2006 vid 22:25

Inte vad jag har hört… Är kanske säsongsberoende

• tbsurf

Medlem
    18 november, 2006 vid 07:14

[Som sagt är det någon/några som tänker lägga en beställning på tectonics fenor så är jag gärna med :tongue:

• surfan

Medlem
    18 november, 2006 vid 15:11
    The_Novice wrote:
    Jester wrote:

det tar 3-4 månader

• hankloose

Medlem
    19 november, 2006 vid 06:16
    tbsurf wrote:
    [Som sagt är det någon/några som tänker lägga en beställning på tectonics fenor så är jag gärna med :tongue:

Det finns en norsk snubbe som tar hem tectonics fenor hör av er om ni vill ha nummer!!

Henke

• the_novice

Medlem
    19 november, 2006 vid 10:17
    surfan wrote:
    The_Novice wrote:
    Jester wrote:

det tar 3-4 månader

Ok, jag fick en formulafena på ca 4 veckor i sommras…

• tsurf

Medlem
    19 november, 2006 vid 12:08
    tbsurf wrote:
    Sugen på en fena till ExocetSL73 segel 6,6 Aero. Vilken fenstorlek och typ??
  • tbsurf

Medlem
    19 november, 2006 vid 16:01
    TSURF wrote:
    tbsurf wrote:

Mycket bräda för så lite segel 🙂
    Tror faktiskt att det duger riktigt bra med en select fena på ca 37-39cm
    Vet inte vilka modeller som finns i dom storlekarna men det är inte så noga för den kombinationen du vill ha

Har inte kört ws_73 själv ännu så jag chansar lite nu
    Men jag har hört (och läst) att ws_73 generellt behöver lite större fena för att inte släppa innan man har ordentlig fart
    Men med 6,6 så borde det ju redan blåsa halv apa så jag tror inte att du ska behöva större än så

Du kanske kunde uppdatera din profil så man ser vem du är och vilken del av landet du håller till i

• tbsurf

Medlem
    19 november, 2006 vid 16:15
    Hankloose wrote:
    Det finns en norsk snubbe som tar hem tectonics fenor hör av er om ni vill ha nummer!!

Henke
    ¨

ok, hur får man tag i han

• tsurf

Medlem
    19 november, 2006 vid 18:19
    tbsurf wrote:
    TSURF wrote:
    tbsurf wrote:

Kommer att köra Tb58 med 5,6 segel och 6,6segel behöver grymma fenor!!Vad tror du om Drake fenor??

Mycket bräda för så lite segel 🙂
    Tror faktiskt att det duger riktigt bra med en select fena på ca 37-39cm
    Vet inte vilka modeller som finns i dom storlekarna men det är inte så noga för den kombinationen du vill ha

Har inte kört ws_73 själv ännu så jag chansar lite nu
    Men jag har hört (och läst) att ws_73 generellt behöver lite större fena för att inte släppa innan man har ordentlig fart
    Men med 6,6 så borde det ju redan blåsa halv apa så jag tror inte att du ska behöva större än så

Du kanske kunde uppdatera din profil så man ser vem du är och vilken del av landet du håller till i

• tobhed

Medlem
    19 november, 2006 vid 18:43
    Hankloose wrote:
    tbsurf wrote:

Henke

Var det samma snubbe som lånade din Falcon speed och därefter skickade tillbaka brädan till dig utan stroppar och fena?

• surfan

Medlem
    19 november, 2006 vid 19:58

Var det samma snubbe som lånade din Falcon speed och därefter skickade tillbaka brädan till dig utan stroppar och fena?
    ja tror det är samma gubbe och han är i namibia för tillfället!

• tbsurf

Medlem
    20 november, 2006 vid 06:01
    TSURF wrote:
    Kommer att köra Tb58 med 5,6 segel och 6,6segel behöver grymma fenor!!Vad tror du om Drake fenor??

Ahh, tog ett tag innan jag såg vad du skrivit

Grymmast fenor jag kört på tb2_58 är select viper speed
    Ta 28-30cm till 6,6an och 26-28cm till 5,6an

bara att gasa på sen

• tsurf

Medlem
    20 november, 2006 vid 19:29
    tbsurf wrote:
    TSURF wrote:

Ahh, tog ett tag innan jag såg vad du skrivit

Grymmast fenor jag kört på tb2_58 är select viper speed
    Ta 28-30cm till 6,6an och 26-28cm till 5,6an

bara att gasa på senVad tror du om de här fenorna?? Hitta i fenväskan!

• tobhed

Medlem
    20 november, 2006 vid 19:46

Vet inget om de 2 översta bilderna, men jag tycker mig kunna se att de ser en aning tjocka ut?
    Fenan på den understa bilden känner jag däremot igen. En gammal goding från 90-talet som användes flitigt runt om på touren, har själv ett antal sådana liggandes i min fenlåda.
    Seglade på en sådan under SM Torkelstorp och nådde 34,9 knop. Stabila, sällan spinout, tar hyggligt höjd kan dock inte säga något om deras relativa speed. Har dock nyss köpt nya Select Viper Speed i varierande storlekar så efter att ha testat dessa så kan jag nog säga lite mer.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad kör ni 2007?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.