Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad kör ni för bil??

• styret

Medlem
    15 mars, 2005 vid 13:07

245a ska det vara. har en GL -89a. en riktig jävla traktor, 4växlad, ingen servo och bakdämpare ställbara innifrån förarplatsen.
    tar mej fram överallt och får dra lika mycket som bilen väger efter, 1500 kilo, på mitt b kort.
    Med ecodriving så kör jag min på 0,8 /milen här på öland. Brorsan och farsan kör den på litern eller lite över. förstår inte hur eftersom jag själv inte är lätt på gasen och ligger i 110-120 mestadels av tiden, men start och stop gör väl sitt till.

tyvär så överskattar folk ofta priset på dom här bilarna. det är inte ovanligt att man ser 1985-90 för 15-20 tusen vilket jag tycker är jävligt dyrt.

Ska du slagga i den också? annars behöver du väl inte så pass stor för kitegrejorna? jag har alla mina w-surfprylar (freestyle och våg) innuti kärran, fast med baksätena fällda då.

• surfmc

Medlem
    15 mars, 2005 vid 13:42

Jag kör en Röd Volvo 440 , den e kanon! Går som ett skott o klarade besiktningen fint. Kite grejer får plats inne i bilen. Min vindsurfingbräda på 280 får också plats i med fällda säten och öppen lucka!

• kaiser

Medlem
    15 mars, 2005 vid 13:58

Har hört att dom ska vara skit. Det är väl den som har renault-motor?
    Andrahandsvärdet är ju inte skyhögt heller

Jakob köp inte bil av han bakom däckcenter i vellinge vaffal (DFB eller nått) han luras bara.

• pjoter

Medlem
    15 mars, 2005 vid 14:07

klart de e en direktörsbil. jag känner mig då som en direktör då jag sitter bakom ratten i min fina -77a.

240 e en perfa surfbil. tål de mesta å e lättlagad. billig å bra så man kan skita ner den rejält också. men skaffa en 245. vanliga 4 dörrars eller ännu värre 2 dörrars e kass å få in grejerna i. Kombi rockar!

Saab 900 e ju en helt ok bil också. lastar som fan den me! drar oftast mindre också, lite bökigare att mecka med bara.

0,8 i en 240? fan de e vad min mossa kör på. smile.gif alla andra ligger dom runt litern på, oftast mer. så bensin å skatt e inget kul, men det tjänar man igen på delar.

• styret

Medlem
    15 mars, 2005 vid 14:10

lär er ecodriving killar.
    sparar in ungefär var 5:e tank.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2005 vid 14:11
  • jl_

Medlem
    15 mars, 2005 vid 14:12
  • backe

Medlem
    15 mars, 2005 vid 14:15

Jag tror lätt att du är inne på rätt spår där med volvo kombin. Det är grymt med plats dessutom är det ju tillräckligt långt för att sova några nätter om man ska på nån liten expedition. Hittar man ingen billig 245 så borde väl efterföljarna 745 å 945 börjat krypa ner i pris?
    En riktig bubblare som nybil annars är ju VAZ Hunter, fast jag vet inte om den är miljöklassad i EU?
    Har för mig att dom gick loss för typ 10.000 USD.

• brickan

Medlem
    15 mars, 2005 vid 14:30

VAZ Hunter vad är det för bil?
    Hittar inget om den.

• guran

Medlem
    15 mars, 2005 vid 14:35

Du om ngn borde veta att det är Toyota Corolla -87 som gäller grin.gif

• patrikol

Medlem
    15 mars, 2005 vid 14:47

Multivan finns ingen bättre surfbil!

• kaiser

Medlem
    15 mars, 2005 vid 15:28

vw och deras service suger.
    Skulle aldrig köpa en ny bil av dom, men d kanske inte e aktuellt för jacub heller.
    beg. e dom ju klart bra alternativ i den prisklassen.

• luuddee

Medlem
    15 mars, 2005 vid 15:37

kolla volvo 850 eller 855.. bra bilar som nu dessutom börjar gå ner i pris ganska mycket..

• lina

Medlem
    15 mars, 2005 vid 15:42

ultimat?

• pjoter

Medlem
    15 mars, 2005 vid 15:43

e inte 850 en jävla strulserie? växellådorna rasade ju ofta. men de e väl fixat nu iofs. 5:an låter gott på lite varv iaf. fast framhjulsdrift e ju så helvetes trist bara!

Sida 2 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vad kör ni för bil??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.