Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad kör ni på 2008?

• kinetic

Medlem
    9 februari, 2008 vid 07:49

Getwet: Har väl aldrig sagt att en teamrider tjänar något, o det var väl inte det som var frågan heller…Men kanske-kanske så kan man sälja grejerna 1 år senare för samma summa som man köpte de nya, kanske…
    Beträffande Pirate så förmedlar jag endast köp, det finns en 100% förklaring till varför man bara kan förmedla Pirate-brädor, något annat skulle inte vara möjligt. Självklart så lägger jag på lite, vi kan kalla det förmedlingsavgift. Kan ta ”Iceboard” som exempel som kostar ungefär 330Euro, om du åker ner o hämtar den själv, jag tar 4000 för den men då inkl frakt hem till dörren med UPS eller personlig leverans. Frakten ligger på runt 75-80Euro för en Iceboard, dvs totalt ca 405 Euro, eller 3900kr. Säg 200 kr i ”vinst” per bräda (jippi!!!). Jag gör det för att det är ”kul”, o för att kunna vissa andra surfare ett det finns ett prisvärt alternativ till ”mainstream”.
    Oregistrerad: Du får ”veta” va du vill, jag vet vad jag vet. Sen så kan det ju själv klart vara som så att ”speedare” inte har lika mycket ”rabatt” som andra typer av seglare. Det fanns en tid då även jag bytte prylar varje år, o jag är inte ens en god seglare. Köpte jag en hel del grejer samtidigt fick jag alltid bra med ”rabatt” utan att behöva tjata ihjäl mig (köpte bla ett ”gäng” med Gaastra segel ca 20% billigare), o då var jag bara en ”vanlig kund”… Jag står fast vid min åsikt, sen att du kanske har ett sämre avtal må va hänt men det finns de som har ca 40%, har aldrig sagt att alla har det.

• filipl

Medlem
    9 februari, 2008 vid 22:38

@Oregistrerad 443753 wrote:

”mycket nära sanningen”
    ärligt: ingen har väl haft mer mer fel sen Rasmus W s fornstora dar (för ett par år sen)
    Resten i tråden vet ungefär, (förutom filipl)

Varför skrev du det inlägget urloggad?

Filip

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad kör ni på 2008?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.