Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad lever ni av??!!

• Vad lever ni av??!!

Posted by wiseguy on 14 november, 2003 at 11:38

Det finns endel personer här på konfen som verkar ha varit “överallt” och surfat och vart borta å långa perioder. Vad lever ni av?.. har ni fötts med förmögenhet?, extremt flexibelt välbetalt jobb?, eller är det så enkelt att ni bara jobbar hårt som fan en period och sedan sticker iväg ett par månader. Vore kul å veta!!

anonym-anvandare replied 21 years, 1 month ago 20 Members · 41 Replies
  • 41 Replies
  • karapp

Member
    14 november, 2003 at 11:54

jopp, och hur man får ledigt halva vinter…

• anonym-anvandare

Member
    14 november, 2003 at 12:23

Ett bra tips e att dumpa flick vännen eller frun så brukar d andra lösa sig.

• lars_k

Member
    14 november, 2003 at 12:37

Jag säljer mej till rika gamla tanter.

• pederboy

Member
    14 november, 2003 at 12:50

Way to go LArs_K
    You are the man.

wink.gif

• anonym-anvandare

Member
    14 november, 2003 at 12:58

Om man är tillsammans med Christina Stenbeck, tror knappast det.

• imported_borje

Member
    14 november, 2003 at 12:59

Vad erbjuder du för tjänster Lars_K smile.gif

• lars_k

Member
    14 november, 2003 at 13:01

Allt. Bara priset är det rätta och jag har en god chans att överleva utan större, surfhämmande skador.

• niklas_s

Member
    14 november, 2003 at 13:12

själv kommer man antagligen bli tvungen att sälja vågbrädan för att ha råd me resa till garda nästa sommar.

• mattap

Member
    14 november, 2003 at 14:00

nej, men allvarligt, jag är åxå nyfiken!!

Själv är man inne i ekorrhjulet, finns inte en chans att man skulle kunna ta en eftermiddag ledig hur som helst eller plocka ut nåra månadader på vintern. Jag är glad om man får 4v under sommaren, förra året fick jag 8 dagar! frown.gif

• anonym-anvandare

Member
    14 november, 2003 at 14:05

Garda har jag aldrig fattat varför man åker till. Vet att det blåser bra, men en insjö mellan alperna? Känns inte så lockande. Man vill ha hav o stränder, iaf om man reser så långt,

• JOHN_J_RAMBO

Guest
    14 november, 2003 at 14:09

det e tur att alla e olika…

• getwet

Member
    14 november, 2003 at 14:23

Långt??? 200 mil enkel från sthlm. Går i ett nafs……sen kan det inte vara så dåligt ändå……går stora internationella tävlingar där varje år. Och känslan är udda och angenäm med fullt tryck i bitarna, shorts och alptoppar runt. Mäktigt!

• lars_k

Member
    14 november, 2003 at 14:23

Flextid är bra. Jag jobbar mot en tidbank, som jag fyller till bredden och tar ut som ledighet. Allt måste såklart godkännas av chefen, men det brukar lösa sej för mej.

• andreas-t

Member
    14 november, 2003 at 15:26

Vi kör också med tidbank. Det är bra! Om det inte är något akutläge i det projekt man jobbar i så brukar inte blåsiga eftermiddagar vara något problem. Själv har jag inte varit långledig för att surfa, men en kollega tog tjänstledigt 4 mån för att surfa. Sådant är OK, om man planerar det väl och passar in det mellan två projekt. Det är egentligen inte så mycket konstigare för arbetsgivaren än när man är föräldraledig.

/Andreas

• andreas-t

Member
    14 november, 2003 at 15:43

Ang Gardasjön, har du varit där någon gång? Det är otroligt vacker omgivning där! Schysst stämning både i Torbole och Riva, kan liknas lite vid en skidort, fast med vindsurfing. Vinden är mer pålitlig än på andra håll. När jag var där första gången förundrades jag över varför massvis med surfare satte igång att rigga sina segel vid lunchtid trots att det knappt blåste. En halvtimme senare kom vinden, precis som den gör de allra flesta andra dagar. Vissa tider på året blåser det mer, andra mindre, men vinden kommer efter tidtabellen. Även en halvbra dag är det ~1000 vindsurfare på vattet, vilket somliga kan se som en nackdel, men det är ju samtidigt ett tecken på att det är ett pålitligt ställe ändå. Som på så många andra surfställen i världen drivs många surfuthyrningar/skolor och restauranger av tyskar, och det är drösvis med tyska vindsurfare på vattnet, precis som i Danmark och Holland.

/Andreas

Page 1 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad lever ni av??!!

You must be logged in to create new discussions.