Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad missade skåningarna idag?

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2004 vid 10:09

jag kör runt med grejerna på min gamla rd 350. funkar fin fint.. lite tröttsamt i längden bara. upp till 3 mil e ok.
    brädan står på fotpinnen på h sida där bakbromsen sitter som man ändå aldrig använder (förutom på körskola eller då man ska sladda ut röven i en kurva för att tjäna lite tid på race, vilket ingen normal dödlig klarar av ändå). Sen har jag surrat den i bindningarna i ramen bak å fram med spännband. tar kanske 5 min å lasta eller lasta ur.
    satt fast lite tyg på strategiska ställen så inte brädan blir helt sönderrepad. å i kiteväskan ligger resten.

• honk

Medlem
    7 juni, 2004 vid 11:01

Haha.. jag gillar inställningen med att ”brädan inte skall repas”.. skit i ifall motorcykeln blir repad, bara brädan är i toppform smile.gif

• etype

Medlem
    20 juni, 2004 vid 21:25

Svar till:

Är det någon som har erfarenhet av att ta med sig kitegrejer på motorcykel?.. Man kanske kan sitta på brädan? Eller låta den stå ut rakt bakåt?

[/ QUOTE ]

Sådär, tog ett par dar innan jag kunde fixa en bild.
    140 med bräda och 310 utan. Det roligaste är att se
    hur andra mc-åkare vrider skallen av sig för att kolla
    vingarna jag har på ryggen… grin.gif
    hojkiting.jpg
    /Etype

• pjoter

Medlem
    20 juni, 2004 vid 22:59

imponerande att ryggan och dina axlar håller! ett grymt vindfång måste de bli!
    tycker det räcker med bagen på ryggen för att man ska va jäkligt seg efter några mil.

jaja, får väl åsså slänga in en bild på hur brädan sitter på min moppe.

• backe

Medlem
    21 juni, 2004 vid 08:20

Det är väl bara att ta lite sats så kan du spara in båtbiljetten nu till midsommar?
    Ring innan så ordnar jag fri bana.

• pjoter

Medlem
    21 juni, 2004 vid 11:11

sjysst! får bara fixa en hållare så jag kan glida ner brädan under cykeln innan jag landar i vattnet. blir så ofta vatten i förknasarna då jag måste lägga den ner för att surfa. tongue.gif

blir kanske en tur till din ö nästa år.. iår får de bli hemåt västkusten å segla litte båt istället.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad missade skåningarna idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.