Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad planerar ni att köpa för nytt material ?

• dr-masse

Medlem
    10 januari, 2003 vid 10:53

I år känns det som om budgetens mörka mantel kommer att styra mina surfinköp något… 🙁

Tänker därför satsa på det där runtomkring som brukar förbises i normala fall. Typ fenor, hängsele, mastfötter och annat smågodis. Bättre än inget!

Eventuellt måste min NR 6.2 bytas eftersom den har seglats mycket. Svåra beslutsvåndor kring detta…

Surfa På!

• oscar

Medlem
    10 januari, 2003 vid 11:18

Två nya freestylesegel. Förmodligen Gaastra Echo 7.0 och 6.2….
    Får jag ett jobb ska jag bärja köra formula igen, gött att köra lite racing!

• skarabe

Medlem
    10 januari, 2003 vid 11:19

En freestylebräda
    Ett segel runt 6.4, kanske ett nytt 5.7
    Två mastfötter
    Ny sommardräkt
    Förmodligen även en fetebag typ Streamliner

• getwet

Medlem
    10 januari, 2003 vid 11:28

Här lutar det åt en ny JP freestyle…ni läste rätt, en freestyle till mig laugh.gif. Kunde inte låta bli efter ett par testrepor i kuling! Långsamt men kul och lättåkt….
    Nytt racesegel, NP runt 9.0 vore kul…och allt annat också. Sen kan man väl inte låta bli alla snygga Maui fin race/slalom fenor, jo förresten en Debocheit 70cm vore på sin plats.

• imported_macts

Medlem
    10 januari, 2003 vid 11:35

Själv så planerar jag att inte köpa något nytt iår. Men det sa jag i och för sig förra året också och då blev det 2 brädor, 5 segel samt ett par master…

• adde

Medlem
    10 januari, 2003 vid 12:02

Så skall det låta Oscar!

Blir inte så mkt nytt för mig i år, kittade upp mig rejält i höstas. Ny stor freestyle och segel (Echo 7.0 och 6.2 cool.gif ), samt byte av vågsegel. Totalt 6 segel, 2 master och två brädor köptes/byttes ut.

Årets projekt blir nog ‘bara’ byte av bommarna, samt fenor, kanske byte till en lite mindre vågis och….

/adde

• anonym-anvandare

Medlem
    10 januari, 2003 vid 12:54

det blir nog en exocet våg och två gaastra vågsegel,
    sen är jag nöjd ett tag, men det blir intressant med
    de nya slalombrädorna
    //darkVäder

• imported_borje

Medlem
    10 januari, 2003 vid 12:56

Kommer nog att ligga rätt lågt detta året. 2002 uppgraderade jag mig regält. RRD -twintip M och waveone M
    segel gaastra manic,matrix och naisch nalu och np soul + en bom och en mast och en np sele. Det blir till att spara detta året cool.gif

• tabi

Medlem
    10 januari, 2003 vid 15:12

Jag ska köpa en freestyle bräda av Mr_wave, en Tabou 3s!
    Sen ska jag komplettera segelgarderoben massor oxå, men jag vet inte riktigt vad det blir än…! Ett par tre freestyle segel med tillhörande mast skulle jag kunna tänka mig…!
    Nu är enda chansen jag har att köpa grejor, sen ska jag tillbaks till skolan och då blir det till att leva på existensminimum igen..! frown.gif
    Så jag måste passa på medans jag jobbar och har pengar!
    Det är även mycket möjligt att det blir en Surfbuss oxå, ska åka och kolla på en jävel imorrn! smirk.gif

Tobbe

• johan_m

Medlem
    10 januari, 2003 vid 15:18

Jag skall köpa komplett utrustning inför detta år.
    nu duger inte längre den utrustning som mamma och pappa köpte 1980.
    planerar att köpa en bräda på ca 150l, 6.5m2 komplett rigg. samt en massa annat skoj, kanske även något mer segel i nån storlek. vem vet…

//johan

• jippas

Medlem
    10 januari, 2003 vid 17:54

Hola!

Troligen en Starboard HS 125 liters. Till den ett par räser riggar. grin.gif

/Jeppe

• styret

Medlem
    10 januari, 2003 vid 21:19

(förhoppningsvis)
    Frestylebräda, förmodligen twintip L eller liknande
    en ny 5,0a
    nått kring 7-7,5
    ett gäng master
    en bom
    och annat småplock…

vad måste man göra för att ha råd… troligtvis det värsta som kan hända en surfande yngling (och gamlingar med för den delen) skaffa ett hederliget arbete…. huuu ryser av bara tanken

tankarna går kring buss också.

• surferboy

Medlem
    10 januari, 2003 vid 21:42

Vad är fel på ett hederligt arbete?!? Jag gör knappt nåt annat än arbetar (om jag inte sportar…) och stormtrivs med det. Skaffa ett jobb som du trivs med så är det inte så hemskt. Eller en utbildning som leder dig till ett spännande jobb…

Nyckeln till framgång är enkel: kul på jobbet = bra resultat = högre lön wink.gif

Jag jobbar med två av mina största hobbys; snickra på hemsidor och sälja windsurfing/kiteprylar.

Appropå nya prylar så funderar jag skarpt på att köpa slalomprylar i år. Jag har redan beställt en AHD GT 68 och skall köpa 2 passande riggar till den.

Sedan är jag sugen på att prova Kite i sommar…Tjoohooooo… grin.gif

• styret

Medlem
    10 januari, 2003 vid 22:42

Surferboy. Jävlades mest med det där med jobb.
    Men som hårt slitade student smile.gif kan det vara gutt med lov.

Börja jobba direkt när lovet börjar och till det slutar för att sen gå in i skolan igen är inte så lockande för en surfare känner jag.
    utökad studieplan för att kunna få det gutt i senare skede är ingen hit ur windsurfingaspekten heller.

Som digital mediedistributör ska man väll kunna tjäna sitt uppehälla och sina surfprylar sen.

Glömde att en liten skabbig vågis (eller sjysst) bara den är billig smile.gif är även på tapeten.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 januari, 2003 vid 23:07

Det var en massa inköp på gång tydligen.
    Men vilka av er tänker köpa från utlandet??? Det är ju en massa snack om hur mycket (mer) man får för pengarna, tar ni intryck. Själv har jag handlat från Gunsails en gång, det funkade hlet ok

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad planerar ni att köpa för nytt material ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.