Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vad satsa på?
-
vad satsa på?
Publicerad av gustav-s på 9 januari, 2003 vid 19:50vad ska en nybörjare som jag satsa på efter en sommar på brädan för att få så roligt som möjligt. Är ute efter något som går hyffsat snabbt i lätt vind men även funkar i lite hårdare. Kom gärna med förslag på vad jag(21 år, 73kg) ska satsa på för saker.
Tack på förhand / en som fastnat för detta
anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
med tanke på din vikt så tror jag du kan dra rigg på en 105-110 liters freestylebräda. Den kan du utvecklas på och använda ett bra tag. Sedan skulle jag tippa på ett 6.0-6.4 segel skulle vara lagom.
Lycka till!
-
är det inte så att om man köper en freestyle bräda så är det lämpligast med ett freestyle segel också? med tanke på botten draget och sånt.
-
Jag e ingen expert, men e man nybörjare så tror jag inte att det spelar någon större roll. Det ska ju bli ett djävla drag i freestylesegel, så att man planar tidigt. så jag vet inte om det är en fördel eller nackdel för en nybörjare?
-
Jag är själv rätt newbie och köpte inför andra sässongen en 103liters slalombräda när jag låg ungefär på din vikt.
Kunde med viss möda stå och dra rigg riktigt bra på den.
skulle kasnke haft på nåra liter till uppåt 106.Som newbie köpte jag lite vad jag kom över i fyndrutan och det blev både racesegel och våg och kände ingen riktig skillnad, mer än att det var skönare att segla våg-segel för man behövde inte jobba såmycket som med race.
Vet itne omd et är en riktig iaktagelse av mej eller om det var att man riggade kaanske för lite för stort iallafall när det gällde vågseglena (kanske 5.0 på 4.5 dag eller så.
beror väll på vart man ska segla också.
Jag skulle föreslå nått över 105 iallafall.planerar själv att köpa nått iallafall över 110 iår och väger itne ruskigt mycket mer i år.
vill hellre segla ofta. -
Jag har en schysst freeride på 107L, grymt skön! Säljes till mycket bra pris!
maila mig för bilder och info!
forza98@yahoo.com
Logga in för att svara.