Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska en rookie köpa?

• Vad ska en rookie köpa?

Publicerad av anonym-anvandare på 11 juni, 2003 vid 06:52

Tjena
    Skulle behöva lite tips om vad jag ska köpa för prylar.
    För det första är jag inte helt färsk, har stått på STORA brädor på utlandssemestrar. Har dessutom hållit på en hel del med segling, så jag tror o hoppas att jag ska kunna ha en bra utvecklingskurva.
    Men hur stor bräda ska jag köpa? Man vill ju inte redan efter första säsongen känna att den man började på känns tråkig, samtidigt som man inte vill bada hela tiden i början. Balansgång…
    Jag har hittat relativt nya saker på nätet där volymen låg runt 140 l. Är det för litet? Jag är 180 lång o väger 77 kg. Nån som har tips? Vad sägs om nåt komplett paket från SP? http://www.surfersparadise.nu/build/brador_komp.html

/Fille

anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • sinclair

Medlem
    11 juni, 2003 vid 07:27

Jag skulle nog köpa en Freeride bräda typ Fanatic Sting Ray TT, 130 liter/145 liter. Jag tror att du kan få sjukt roligt på en sådan bräda både när du lär dig och i framtiden.
    När du sen känner att du bemästrar freeriden skulle jag nog köpa en freestyle bräda tup runt 100-110 liter.
    Fanatic brädan kan du sedan ha som lättvindsbräda och köra med lite större segel.

• hjeltman

Medlem
    11 juni, 2003 vid 08:14

Tjena!
    Har en Naish Titan 268 på 135l..
    Jag är 180 lång och vägde 95kilo när jag stod på den första gången. Inga problem att dra rigg etc. Det är min andra sommar jag surfar, (den första var -99) och jag måste säga att jag är tokigt nöjd. Planar tidigt, och är stabil. Tror att den kommer att räcka långt.

Satsa på en Freeride bräda tycker jag!
    //jon

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2003 vid 11:25

Köp det här:
    Windsurfingbräda Fanatic Ultra bee-01,290 inkl
    komplett rigg med mast,använd 5 ggr, bom, segel
    neilpryde supernova 5.5,

Att köpa nytt är som att kasta pengarna i sjön.

• jat

Medlem
    11 juni, 2003 vid 19:17

Leta efter en Bic Astro Rock. 125 liter och 285cm Kör den en säsong och lär dig vattenstart, gipp. Den får du för en 5-hundring och antagligen lika mkt när du säljer den. Men de är så förbannat svåra att få tag i nu för tiden. Det är världens bästa start bräda för de pengarna.

• nicko_

Medlem
    11 juni, 2003 vid 19:25

Skall du köpa nytt så köp en BIC Techno 2 eller en F2 Power glide… Grymt roliga brädor!

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2003 vid 20:40

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska en rookie köpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.