Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag ha förnågon vindsurfingsutrustning?

• Vad ska jag ha förnågon vindsurfingsutrustning?

Publicerad av grusmacka på 12 mars, 2003 vid 18:42

Jag tänkte höra med er erfarna om vad ni tror jag skall ha förnågon vindsurfingsutrustning.
    Jag började surfa för ca 2 sommrar sen och jag vet hur man seglar så jag tänkte lämna min gamla utrustning.
    Bor i Sthlm (ekerö) så det e inga vågor att tala om.
    Ska man ha freestyle bräda, slalombräda, vågbräda m.m?
    har ingen aning om vad ja ska ha!
    ska inte heller vara för nytt, ca -95.
    glad för alla svar! smile.gif
    /jonas

zehlertz svarade 21 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • nordgren

Medlem
    12 mars, 2003 vid 19:28

Ja jag är ju ingen erfaren surfare, men det beror ju på vad du tycker är kul, vill du trixa så är det freestyle men vill du åka snabbt, cruisa eller så då ska du välja en slalom. Vågisen kan du ju kanske skippa eftersom det helt enkelt inte finns så mycket vågor där.

Det är vad jag tycker iaf.

• cicky

Medlem
    12 mars, 2003 vid 20:27

Freeride är väl stilen som passar bäst antar jag. Det är… ja tänkt dig om en freestyle och en slalombräda skulle para sig med varann, då antar jag att det skulle det bli en freeride kanske (är dock ingen expert inom området genetik).

Många nya surfare kör freeride.

• grusmacka

Medlem
    12 mars, 2003 vid 22:11

Ok. låter logiskt. hehe
    tack för svaren!
    /jonas

• zehlertz

Medlem
    13 mars, 2003 vid 10:49

Precis som de andra säger är nog freeride/freestyle något för dig.
    Beror ju lite på vad du väger, men jag tror att du skulle ha mer glädje av en lite större freestyle. Den är både livlig, relativt snabb och eftersom dom är ganska breda så har du en del att trampa runt på.

Vet ju inte vad du kört på tidigare men jag tror att att bräda säg 60cm bred, ca 110-120L volym, ca 270 lång

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag ha förnågon vindsurfingsutrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.