Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag köpa för bräda?

• Oregistrerad

Gäst
    28 mars, 2006 vid 11:43
    Pederboy wrote:
    Har en polare som tog upp surfingen i höstas med en Bic Techno 283, typ en sådan som Lars_K säljer.
    Polarn körde 7.8kvm, men skall precis som du fixa ett runt 6.5, vilket jag tror är en bra idé.
    Tycker att Technon verkar vara ett bra alternativ, stabil freeride som du kan växa med ett par år.
    /P
    Instämmer . Jag en sådan som jag började med för 3 år sen men jag väger runt 80kilo och får bryta lite med framfoten i stroppen för att hålla farten uppe
    i sommras. Passar nog perfekt om man väger lite mer med andra ord. Rekommenderar 9 kvadrat med kort hängsele till den vid ca. 6-9 m/s (litet OBS!) när man börjar känna sig hemma uppe på brädan.
  • johanc

Medlem
    30 mars, 2006 vid 19:21
    JohanC wrote:
    Kollar du säljes idag har du ju tre tävlande om din gunst.. Dels en RRD avantride 80för 3000:-, en Fanatic Bee för 3000:- och ovan nämnda Exocet.. har inte kört någon av de själv men har en polare som är mycket nöjd med sin Avantride (Även om han förstås inte kör ifrån mig på min Starboard Carve, hehe..) Inte ofta man ser tre så bra introduktionsbrädor på konfen!

MVH

JohanC

Och nu har du dessutom världens snyggaste och skönaste Freeridebräda på säljes. En StarBoard Carve Wood…. Köp den och ett Dingskydd (finns på Surfcompaniet) så har du en utrustning du både kan börja och avsluta din surfingkarriär på….

MVH

Johanc

• borje

Medlem
    31 mars, 2006 vid 10:14

Innan du köper bomskydd, kolla så bommen verkligen tar i nosen! Efter egen erfarenhet, kastfall, så upptäckte jag att bommen satt så högt, brädan är så kort, att masten och inte bommen slog i nosen. Det gäller nog för de flesta brädor gjorda på 2000-talet.

• johanc

Medlem
    31 mars, 2006 vid 11:41
    Börje wrote:
    Innan du köper bomskydd, kolla så bommen verkligen tar i nosen! Efter egen erfarenhet, kastfall, så upptäckte jag att bommen satt så högt, brädan är så kort, att masten och inte bommen slog i nosen. Det gäller nog för de flesta brädor gjorda på 2000-talet.
    Nä vettu, det här är ett skumgummiskydd som man limmar direkt på nosen. Snyggt StarBoardblått med loggan på. Ring till återförsäljaren, kostade 399:- plus frakt då…

MVH

johanc

• borje

Medlem
    31 mars, 2006 vid 11:58

jag förstår, men de flesta butiker säljer ortfarande bom skydd som man fäster över bomfästet, vissa har även skydd som går ner en bit på masten.

• trust

Medlem
    31 mars, 2006 vid 21:06
    JohanC wrote:
    JohanC wrote:
    Kollar du säljes idag har du ju tre tävlande om din gunst.. Dels en RRD avantride 80för 3000:-, en Fanatic Bee för 3000:- och ovan nämnda Exocet.. har inte kört någon av de själv men har en polare som är mycket nöjd med sin Avantride (Även om han förstås inte kör ifrån mig på min Starboard Carve, hehe..) Inte ofta man ser tre så bra introduktionsbrädor på konfen!

MVH

JohanC

Och nu har du dessutom världens snyggaste och skönaste Freeridebräda på säljes. En StarBoard Carve Wood…. Köp den och ett Dingskydd (finns på Surfcompaniet) så har du en utrustning du både kan börja och avsluta din surfingkarriär på….

MVH

Johanc

Är det den här du menar eller?
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=7308&sort=1&cat=12&page=1
    Är den inte lite för liten för mig? 145liter bara…?

• johanc

Medlem
    1 april, 2006 vid 13:12

Nja… Bredden räcker ju finfint för en noob, närmare 80 cm.. Sen att dra rigg på.. det borde gå, började själv på en AstroRock med iofs rätt rejäl volym men märkte när jag köpte en modernare bräda att volymens placering var betydligt mer betydelsefull…

Med 145L volym har du ju din vikt +35liter och det ska ju inte vara några större problem att dra rigg på. Det är möjligt att du får det lite besvärligare att komma upp på brädan de första gångerna du är ute men du hade ju lite hum på det här med surfing sedan innan. Det som är den stora fördelen är när du har kommit upp på brädan. Den går som ett skållat troll och känns livligare än sin volym. Den här brädan kommer du sannolikt inte att vilja sälja till skillnad från en RRD EasyRider/360 eller StarBoard Start/Go

MVH

JohanC (Ej sponsrad på något sätt men glad ägare av en Carve 123 -02, min första riktiga bräda)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag köpa för bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.