-
vad ska jag skaffa för utrustning???
Hej,
hoppas jag är i rätt forum, sorry annars…
Tänkte höra lite vad communityn skulle rekommendera att jag skaffar för prylar, väger 75kg or ca 178cm lång.
Har stått på “pråmar” sedan ca 10 år, senaste åren har jag kört på en lånad/gemensam BIC Reggae från ca -90.Är totalt okunnig om facktermer och produkter… mina surfområden har mestadels inomskärs plattvatten (antar jag) med våghöjder på upp till 0,5-0,7m, men då är jag tyvärr oftast på land *fegis*… seglet är troligen i storleken 6-6,5… kan nån enstaka gång behöva bärgning om vind och vågor inte tillåter “egen” hemfärd, men då brukar det börja vara upp mot en 9-12m/s iaf… just nu känns det som om fart och planing är det jag är ute efter, men jag vill nog också utvecklas lite och kanske så småningom börja tricka lite… klarar också av hängselen (flytvästvariant men ändå…), har däremot ännu int fått i båda fötter i stropparna… så just nu är det väl freeride som är rätt kategori…
Hoppas ni kan hjälpa mig välja grejer, vill inte ha nåt som jag behöver byta ut direkt bara för att “jag nått taket”…
/johan
Logga in för att svara.