Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad ska jag skaffa för utrustning???

• vad ska jag skaffa för utrustning???

Publicerad av anonym-anvandare på 2 september, 2004 vid 14:06

Hej,

hoppas jag är i rätt forum, sorry annars…

Tänkte höra lite vad communityn skulle rekommendera att jag skaffar för prylar, väger 75kg or ca 178cm lång.
    Har stått på “pråmar” sedan ca 10 år, senaste åren har jag kört på en lånad/gemensam BIC Reggae från ca -90.

Är totalt okunnig om facktermer och produkter… mina surfområden har mestadels inomskärs plattvatten (antar jag) med våghöjder på upp till 0,5-0,7m, men då är jag tyvärr oftast på land *fegis*… seglet är troligen i storleken 6-6,5… kan nån enstaka gång behöva bärgning om vind och vågor inte tillåter “egen” hemfärd, men då brukar det börja vara upp mot en 9-12m/s iaf… just nu känns det som om fart och planing är det jag är ute efter, men jag vill nog också utvecklas lite och kanske så småningom börja tricka lite… klarar också av hängselen (flytvästvariant men ändå…), har däremot ännu int fått i båda fötter i stropparna… så just nu är det väl freeride som är rätt kategori…

Hoppas ni kan hjälpa mig välja grejer, vill inte ha nåt som jag behöver byta ut direkt bara för att “jag nått taket”…

/johan

anonym-anvandare svarade 20 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2004 vid 09:03

En Fanatic E-Ray 160 (Sting Ray om du vill lägga lite mer pengar, lättare bräda.) eller en JP X-Cite Ride 150 eller 160 skulle nog vara
    ett bra val. Se’n ett hyfsat nytt segel kanske på runt 6.5 till 7.0 kvadrat. Masten ska ha så mycket kol som du tycker att du har råd med, viktigt!

Brädorna planar tidigt och ska enligt uppgift kännas mycket mindre och livligare än vad dom är, speciellt om du köper årets modell.
    Brädan kan du se’n ha kvar och ha till ett riktigt stort segel, typ 9-10 kvadrat för lättvindsdagarna.

Irie Man

• ian

Medlem
    3 september, 2004 vid 12:58

tror du får fler svar om du lägger in det på “konfen”

• anonym-anvandare

Medlem
    6 september, 2004 vid 11:28

Ok, tack… läste tydligen inte tillräckligt noga vad det fanns för trådar när jag gjorde inlägget…. alltför ivrig… 😉

/j

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vad ska jag skaffa för utrustning???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.