-
Vad ska man ha för segel igentligen?
Förut frågade jag vilken storlek man skulle ha på seglet om man ville kunna segla i de flesta vindarna här i Sthlm. 7.0 rekommenderades då. Antar att detta fortfarande gäller, men vad för sorts segel ska man ha?
Det verkar finnas olika sorters segel och då menar jag inte bara wawe, freeride osv utan även inom dessa klasser verkar det finnas olika segel. “bra drag” osv skriver vissa (fattar inget av det).
Dessutom ska jag köpa mast, bom och mastfot till också(något jag glömt?). Vad kan man få detta för? Efter att ha köpt mig en freeridebräda på 144l söker jag nu dessa saker, dvs en komplett rigg.
Jag hade tänkt mig köpa något som kostar omkring 2000kr+mastfot men det verkar inte som om att det finns sådana grejor? Allt verklar ligga kring 5000kr. Jag är ju inte ute efter det allra senaste, bara det är surfdugligt, och hyfsat nytt (ska åtminstonde vara genomskinligt tillskillnad från det jag har nu). Eftersom brädan är ganska fin, enligt mig, så vill jag ha något hyfsat, men inte FÖR nytt eftersom det verkar bli så satans dyrt då.
Hur mycket måste man igentligen betala för en komplett rigg? Och vad ska man ha?
/Pontus
Logga in för att svara.