-
Vad ska man köpa?
Hej, kan jag få några tips på hur jag ska ta mig ur en klurig situation.
Idag har vi en bil, V40! Både jag och min sambo behöver bil så därför funderar vi på att skaffa en billig bil till + att jag vill ha en surfbuss. 3 bilar känns inte helt ok, speciellt inte när boende kort kostar 450:- i månaden inne i centrala Gbg. Nää, min tanke var att kunna kombinera surfbil/extrabil, dvs något som man kan ha som surfbuss men ändå funkar till jobbet varje dag (ca 2000mil/år)! Funderade ett tag på en Chrysler Grand Voyager, men den känns lite dyr, drar säkert ca 1,5L milen och disel går ju knappast med tanke på skatten (vill ju inte slänga in ett lastnät i en sån)! Det jag vill komma undan är framförallt bensinkostnad och skatt!
Vad ska man då köpa! Finns det något bra disel alternativ (eller etanol??)som man kan slänga in lastnät i och ändå få in brädan i bilen (268)? Gärna 3 säten fram så fler än jag och sambon skulle kunna åka nån gång ibland! Hur fan ska man göra??? har ni nårga bra alt? En gammal VW från 85 går bort eftersom jag ska åka med härken varje dag och vill ha någorlunda komfort/säkerhet/driftsäkerhet! Inte helt omöjlig på att åka till Germany och köpa något, men vad????????????? Långt inlägg blev det, hoppas på många svar!
Mvh
Mats
Logga in för att svara.