Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad ska man köpa för bräda?

• Vad ska man köpa för bräda?

Publicerad av anonym-anvandare på 6 november, 2003 vid 11:40

Ska börja kitesurfa och köpt en airush 15,2. Vilken bräda kan passa till den, väger 75kg och bor i sthlm(lite vind)
    Vad ska jag köpa?

backe svarade 21 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • jott

Medlem
    6 november, 2003 vid 11:53

Helst en directional, minst 190 cm lång. De är lättast att göra trix med.. grin.gif

• niklas82

Medlem
    6 november, 2003 vid 12:25

Typ nåstans mellan 135 – 147

det kan va lite litet att börja med men sen så är det så att om du köper en stor så kommer du att vilja ha en liten
    bräda pga alla trix man lär sej snabt.

Skulle investerat i en liten bräda.. det lönar sej

• rambo_johnson

Medlem
    6 november, 2003 vid 12:53

över 160cm i alla fall dom är bäst

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2003 vid 13:20

112*32+fliptippar det är grejer det…1.6kg…

perfekt för nybörjare.

eller allvar, 150 ny modell funkar nog. du kan inte jämföra 2 år gamla brädor med nya, designen har gått fram enormt sen dess.

nu är det kort och brett som gäller. fråga jakob han har bott på hawaii i två år, he´s down with the shit.

gustav

• kalabra

Medlem
    6 november, 2003 vid 13:54

Cabrinha Icon 150 bra storlek att börja på och även en bräda att behålla som lättvindsbräda och kanske komplettera med en Icon 130 när du känner att du vill vidare med hopp o trick etc. 150 brädan är stabil och kommer igång lätt men ändå helt ok att surfa runt på.

• kotivoito

Medlem
    6 november, 2003 vid 20:01

Hej. Jag ska få köpa en bräda från kicki för 1500 kr. Då kan du få köpa min gamla för 1500 kr. Den är 170cm och lättlärd.

Mypa

• hengo

Medlem
    6 november, 2003 vid 23:15

har du väldigt mycket pengar och känner att du har vill lägga ned några tusen påå en nybörjarbräda, för att sedan lessna på den efter 5gånger och köpa en ny, så gör det. Då kommer du ju iigång snabbt!
    tillhör du en utav oss som inte har så mycket pengar så gå direkt på en 130-145cm bräda, det tar några extra gånger att lära sig men detär det väl värt? sen behöver du ju inte byta direkt laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    7 november, 2003 vid 04:41

Ok tack för alla svaren.

• backe

Medlem
    7 november, 2003 vid 14:04

Svar till:

Hej. Jag ska få köpa en bräda från kicki för 1500 kr. Då kan du få köpa min gamla för 1500 kr. Den är 170cm och lättlärd.

Mypa

[/ QUOTE ]

Då är det bättre att satsa på en som varit min och är färdiglärd, bara åka så kul med jätte snygg!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad ska man köpa för bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.