Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad ska ni segla på 2009?

• Vad ska ni segla på 2009?

Publicerad av tobhed på 3 februari, 2009 vid 19:14

I brist på varmare väder samt att jag har dålig koll på vad alla seglar numera så tänkte jag höra med er vad ni tänkte segla på 2009?
    Jag är inte ute efter vilka segelstorlekar, brädstorlekar samt hur många olika varianter ni har av samma fena, utan bara väldigt enkelt segel- och brädmärke.

Själv kommer jag att segla Carbon Art & Neil Pryde RS:R EVO II men det visste nog de flesta redan

faster svarade 15 år, 8 månader sedan 34 Medlemmar · 61 Svar
  • 61 Svar
  • budda

Medlem
    3 februari, 2009 vid 19:20

AB+ .Neil Pryde RS:R EVO II

• jester

Medlem
    3 februari, 2009 vid 19:52

Om jag inte får sålt mina Exocet så blir det just dom och Challenger, såklart. Bara lite nya storlekar

• klang

Medlem
    3 februari, 2009 vid 20:16

Blandat godis… 2:nd hand skulle man kunna säga… 🙂

• kinetic

Medlem
    3 februari, 2009 vid 20:30

Det blir det gamla vanliga 1-2 år till dvs: RRD samt en ny custom-bräda, förhoppningsvis…På segelsidan är det samma sak: GUN kryddat med ett Severne…

• hanko

Medlem
    3 februari, 2009 vid 20:36

Fanatic och ett eller två MauiSails TR. Allt av mycket skiftande årsmodeller men what the f-ck !!! Please visit my sponsor at http://www.junkyard.com

• booman

Medlem
    3 februari, 2009 vid 20:42

För mig blir det en Drops Glider 126, NP V8 och en Freeride F2 Stoke 125 med sailloft Cross. Allt -07…

• kapten-k

Medlem
    3 februari, 2009 vid 20:57

Är du rädd att bli omåkt Tobbe?

Jag kör på gammalt blandat mög som vanligt, bara skaffat en mindre bräda och ett större segel, för att utöka registret lite.

Jag vill veta vilka dina segelstorlekar, bara så jag vet vad jag blir omåkt av!

Edit: jag kollade här :
    http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=user&smnu=equipment&uid=1010

• surfan

Medlem
    3 februari, 2009 vid 21:40

Det blir som vanligt fanatic pryde.

• swe-496

Medlem
    3 februari, 2009 vid 22:04

För mig blir det AB+ och Challenger Aero 3D och Chocofins

• p-malmkvist

Medlem
    4 februari, 2009 vid 08:44

För mig blir det Neilpryde och AHD..

• badjanne

Medlem
    4 februari, 2009 vid 08:45

Har Dunken inga teamkompisar i Sverige?

• glader

Medlem
    4 februari, 2009 vid 09:33
    P Malmkvist;528648 wrote:
    För mig blir det Neilpryde och AHD..

Vad fick dig att byta från Naish till NP Petter? Vill minnas att du inte riktigt förstod mig när jag gjorde detsamma (förvisso från Naish 07 till RS6, men ändå).

Edit: Själv fortsätter jag på tejpade RS6or och spacklade Mantor om någon mot förmodan skulle vara intresserad av vad jag kommer att ha.

• thomas-althin

Medlem
    4 februari, 2009 vid 10:22

Det blir F2 + Pryde.

• p-malmkvist

Medlem
    4 februari, 2009 vid 11:34
    glader;528653 wrote:
    Vad fick dig att byta från Naish till NP Petter? Vill minnas att du inte riktigt förstod mig när jag gjorde detsamma (förvisso från Naish 07 till RS6, men ändå).

Edit: Själv fortsätter jag på tejpade RS6or och spacklade Mantor om någon mot förmodan skulle vara intresserad av vad jag kommer att ha.

Var väldigt nöjd med min Naish 6.5:a, hållbart, snabbt och lätt i händerna, dock räknar jag med att Neil pryde har bättre prestanda per storlek men inte nödvändigtvis större vindspann. Sedan tyckte jag att Naish seglena funkade bättre för mig i början av säsongen när jag vägde ca 80 kg mot slutet av säsongen när jag vägde 87-88kg, då upplevde jag avsaknaden av bottendreget som betydligt, dock rekommenderar jag Naish 06-07 till personer under 80kg. Tror Neil pryde har mycket mer pengar att utveckla varje storlek efter varje mast etc. Sedan kan man ju undra om ett par extra knop i fart är värt alla pengar som Neil pryde kostar, men jag ser riktigt mycket fram emot att segla dem:-

• speedjanne

Medlem
    4 februari, 2009 vid 12:03

Carbon Art 62
    Carbon Art 58
    Fanatic Falcon 79
    Tabou Manta 49

NP RS Evo2 7.0 7.8-09

NS Warp 6.3-09 5.8-08

Naish stealth 5.2-08

Tectonics Tomcat 40 Goldwing 36 falcon28

C3 34
    Deboichet SL4 32

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vad ska ni segla på 2009?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.