-
Vad skall jag ha för bräda
Tjenare!
Jag letar febrilt efter rätta utrustningen för mig. Jag surfade lite på 80-90 talet men vill köra igång igen.
Köpte utrustning igår men det var alldeles för svårt. Brädan är på 105 liter och sjönk när jag drog rigg. Jag behöver tydligen större prylar tills jag lärt mig ordentligt.
Det jag egentligen vill göra är att kunna surfa så ofta som möjligt här i stockholm men med målsättning att bli såpass bra att jag kan dra utomlands med ett gäng vänner och surfa ink stora vågor, vind, brudar och exotiska drinkar. Dessutom vill man kunna hoppa lite.
Men från början räcker det med att lära sig jippa bra, vattenstarta och allmänt bekanta sig med vind och utrustning.
Testade en fanatic shark på 155 liter förra året och den kändes bra, men dock liiite för stor och klumpig.
Så det bästa för mig är kanske fanatic shark 130 liter ungefär men jag letar lite billigare alternativ. Är det någon som har tips eller säljer något motsvarande. Begagnat är inga problem. Har ett 7.6m2 segel.
Fråga 2 är vilka märken man skall kolla på. Fatboy, starboard, fanatic, f2 osv osv är det hugget som stucket eller är det stor kvalitetsskillnad på grejjerna?
/Marcus
Logga in för att svara.