-
Vad skall jag välja för bräda?
Jag har återigen fått ett återfall, och mina grejjer som jag själv tycker är i nyskick är ju tokgamla 😜 Skäms ju… 😜😜
Kör idag på en Fanatic Cross 120 från -03,
Men skulle vilja prova något modernt. Valde denna bräda en gång för att få fler dagar på vattnet, den är ju lite stor när det brallar på, å för liten när det är lungt. I stort har jag varit nöjd med brädan, den är snabb, men trots storleken tycker jag den är seg upp i planing.Skulle någon kunna hjälpa mig i djungeln, nuförtiden brukar jag segla såhär;
Gillar segla fort
Hatar å inte plana, snabb planing är viktigt. Är det byigt måste jag plana igenom byarna, hatar å inte få flyt med planing.
Har alltid seglat överriggad för att kunna hålla planingen.
Hoppar långt, å inte högt
Vattnen där jag brukar hålla till är choppiga, korta stubbiga vågor, det tycker jag är roligt. Det är även kul med gamla dyningar, där man kan få en å annan ramp till å hoppa långt.
Är normalt avancerad, de bästa dagarna ligger långt bakom mig, gör inga avancerade moves längre. Är lika glad varje gång jag planar igenom gippen varje gång.
Vill bara ha en bräda.
Älskar segla med mitt 5.5 segel. Men mellan 4.5-7.0 ska det funka tycker jag.
Jag väger 85.Kan detta vara Info nog. Jag vet inte om jag skall titta på slalom, eller freeridebrädor.
Tacksam för hjälp.
Logga in för att svara.