Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad skall man dega för en “Flow”
-
Vad skall man dega för en “Flow”
Publicerad av evol på 15 december, 2003 vid 19:54har kommit över en mistral flow 277, från -00.
kan ni säga vad jag bör punga ut för en sån?
den är i bra skick, utan bag.tack!
the_novice svarade 21 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Nånstans mellan 3 och 4000 är väl att betrakta som rimligt.
-
Jag har själv haft en sådan och den är en mycket bra bräda. Jävligt snabb! En rimlig summa kan väl tänkas vara 3000-4000:-
-
Är det en Custom Flow så kanske ytterligare en 5 hundring om den är fri från skador, hur som helst en suverän bräda att surfa på!! Snabb och lättsvängd.
-
ne fy fan va nice jag har en EXAKT lika dan braäda samma aårsmodell å allt fast storleken större 284 då.. hmm men de e en helt underbar freeride bräda… jag vet inte men en 4-5 verkar la reko?? va fick du pejja för din?
-
276 är den väl va… om det är gamla modellen iallfall.
Sålde min flow 276 med boardbag i våras för 2500-3000 tror jag, kommer inte riktigt ihåg.
Det var en 1999, den illgröna i kanon skick. -
kan bara hålla med pris angivelserna tycks stämma bra och det är en tokskön bräda att segla på
-
En riktigt snygg 276, den vita fr -00, får man 2300-3000 för utan boardbag. Sålde min egen jättefina utan dingar, välskött, originalfena utan skrap, osv för det. Snabb bräda, men kanske inte helt nybörjarbräda för gippträning.
Mvh ebh -
jag är jävligt nöjd med min custom flow men vad exakt är det som skiljer den från den vanliga “flowen”?
-
Det är som Eriksson säger! Det är vikten som skiljer dom åt. Jag har en C Flow266 och den är ungefär 0,6kg lättare än den vita Flowen.
-
De har olika material. Jag har för mig att den vanliga flowen är byggd i asa-material, vad nu det är för nånting. En sorts plast iallafall. Den är slagtåligare men lite tyngre än custom flowen.
-
Hur är Flowen för oss tungviktare? (95 pannor)
Funderar lite på något sådant, har en Fanatic Bee (135liter) nu.Hur är det med planingen på flowen, och fungerar den bra att dra på schyssta hopp med?
Jag kör plattvatten oftast med upp till metervågor (vänern). -
Jag har en grön 266:a, tycker den känns ganska slalom aktig och funkar bra i plattvatten men går även bra att hoppa med mha farten. Är dock ganska lätt själv (65kg). Här finns lite mer info:
http://www.selectsail.com/mflow2.htm
http://www.americanwindsurfer.com/1999reviews/boards/mistralm.html
Logga in för att svara.