Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vad tycker ni om det här? –> För ella EMOT
-
Vad tycker ni om det här? –> För ella EMOT
kasimir svarade 17 år, 5 månader sedan 23 Medlemmar · 38 Svar
-
@tetras 387681 wrote:
Dessa frågor drivs framför allt av miljöaktivister som sitter i koalition eller vågmästare i våra kommuner och landsting. Det är sådant som är lätt för de andra partierna att kompromissa om då det inte kostar något vare sig i pengar eller väljare.
“Vem kan klaga på att man värna om naturen, förutom en liten grupp sports aktivister som ändå är en pina för det stora flertalet med sina udda aktiviteter”
Citat: Kommunalrådet.
Wow, det var klarspråk… både från dig å kommunalrådet.
nic
-
“Om det gäller fågelskydd kan jag ha en viss förståelse, det är faktiskt inte för fågelskådarnas skull får man hoppas, utan för pippfåglarna”
Jag har ingen förståelse alls!
Fåglarna blir rädda för allting första gången dom ser något, tredje gången dom ser något skiter dom bokstvaligen både på och i det!
Nej förbjud alla Golfbanorna på näset snacka om att förstöra miljön och skrämma fåglar när man skövlar ett större område för sådant.
Känns som att fågelskådarna är så insnöade i sina åsikter att dom inte inser att dom silar elefanter och skjuter mygg!
Maken till miljövänligare sport än kitesurfing får man nog leta efter!
Vare sig djur eller natur tar någon som helst skada av kitesurfandet det är jag helt övertygad om!
-
la in en motion att totalförbjuda skiten över hela världen utom öland
-
@jonaish 388375 wrote:
allådär!
Kan du förklara för mig vad “miljöpatisering” är för något?
Precis vad jag skrev två inlägg längre ner.
@tetras 387681 wrote:
Dessa frågor drivs framför allt av miljöaktivister som sitter i koalition eller vågmästare i våra kommuner och landsting. Det är sådant som är lätt för de andra partierna att kompromissa om då det inte kostar något vare sig i pengar eller väljare.
“Vem kan klaga på att man värna om naturen, förutom en liten grupp sports aktivister som ändå är en pina för det stora flertalet med sina udda aktiviteter”
Citat: Kommunalrådet.
-
@patrikol 387884 wrote:
“Om det gäller fågelskydd kan jag ha en viss förståelse, det är faktiskt inte för fågelskådarnas skull får man hoppas, utan för pippfåglarna”
Jag har ingen förståelse alls!
Fåglarna blir rädda för allting första gången dom ser något, tredje gången dom ser något skiter dom bokstvaligen både på och i det!
Nej förbjud alla Golfbanorna på näset snacka om att förstöra miljön och skrämma fåglar när man skövlar ett större område för sådant.
Känns som att fågelskådarna är så insnöade i sina åsikter att dom inte inser att dom silar elefanter och skjuter mygg!
Maken till miljövänligare sport än kitesurfing får man nog leta efter!
Vare sig djur eller natur tar någon som helst skada av kitesurfandet det är jag helt övertygad om!
Håller fullständigt med dig:wink:
Mvh/Roger Ö -
@patrikol 387884 wrote:
Vad har dem skövlat? vass eller?
Hade inte golfbanorna legat där hade lagunerna växt igen.
Det säger jag eftersom det var jag som “skövlade” där för ett par år sen.
Asfaltera hela skiten kan bli en grym skatepark.
Logga in för att svara.