Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › vad väger en gammal t2a från 68?
-
vad väger en gammal t2a från 68?
Publicerad av hifly på 20 april, 2006 vid 15:58kan man köra en gammal t2a lagligt på släp med vanligt bkörkort bakom en saab 9000? vad väger en sån bil?
santawasasurfer svarade 18 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Ja, om din saab 9000 är registrerad som A-traktor eller som epa-traktor. om du inte ska tvärs över hela sverige med släpet så är det väll lungt? brukar du bli stoppad ofta och åka på flygande besiktning?
-
Surfridern wrote:Ja, om din saab 9000 är registrerad som A-traktor
Word!!! 😀
-
nu e de så att jag faktiskt ska åka tvärs över landet i så fall från bohuslän till gävleborgslän =P men de kan ju vara så att man blir stoppad och vad händer i så fall?
-
Jag blev stoppad med en Merca-buss, efter 25 mil. Hade åtta kilometer kvar. Fick böter för det mesta, obesiktad, avställd, inget lyse, fortkörning. Men han bjöd på vinterdäcken och försäkring frågade de aldrig om. 😉
Sen hjälpte de mig igång (ingen laddning) så att jag kunde köra hem! 😀Har kört 2,5 ton båt bakom en Volvo S40, har aldrig blivit stoppad. Kör med en riktig biltrailer, ta det lugnt och undvik idiotkörning så går det bra.
-
beror på hur man tolkar lagen. det står ju tydligt i lagboken ”regler är till för att följas och lagar är till för att tolkas”
Logga in för att svara.