Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen vad väger en gammal t2a från 68?

• vad väger en gammal t2a från 68?

Publicerad av hifly på 20 april, 2006 vid 15:58

kan man köra en gammal t2a lagligt på släp med vanligt bkörkort bakom en saab 9000? vad väger en sån bil?

santawasasurfer svarade 18 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • svenne

Medlem
    20 april, 2006 vid 20:27

Nej, men måste man alltid fråga?.. 😉

• surfridern

Medlem
    20 april, 2006 vid 21:11

Ja, om din saab 9000 är registrerad som A-traktor eller som epa-traktor. om du inte ska tvärs över hela sverige med släpet så är det väll lungt? brukar du bli stoppad ofta och åka på flygande besiktning?

• svenne

Medlem
    21 april, 2006 vid 06:39
    Surfridern wrote:
    Ja, om din saab 9000 är registrerad som A-traktor

Word!!! 😀

• hifly

Medlem
    21 april, 2006 vid 08:34

nu e de så att jag faktiskt ska åka tvärs över landet i så fall från bohuslän till gävleborgslän =P men de kan ju vara så att man blir stoppad och vad händer i så fall?

• svenne

Medlem
    21 april, 2006 vid 08:46

Jag blev stoppad med en Merca-buss, efter 25 mil. Hade åtta kilometer kvar. Fick böter för det mesta, obesiktad, avställd, inget lyse, fortkörning. Men han bjöd på vinterdäcken och försäkring frågade de aldrig om. 😉
    Sen hjälpte de mig igång (ingen laddning) så att jag kunde köra hem! 😀

Har kört 2,5 ton båt bakom en Volvo S40, har aldrig blivit stoppad. Kör med en riktig biltrailer, ta det lugnt och undvik idiotkörning så går det bra.

• svenne

Medlem
    21 april, 2006 vid 08:50

För övrigt väger den 2075 kg.

• santawasasurfer

Medlem
    21 april, 2006 vid 13:38

beror på hur man tolkar lagen. det står ju tydligt i lagboken ”regler är till för att följas och lagar är till för att tolkas”

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen vad väger en gammal t2a från 68?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.