Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vädddö 2003-10-13
-
vädddö 2003-10-13
Publicerad av robert på 13 oktober, 2003 vid 15:38Lite bilder från ”mats väg” idag.
Det var riktigt bra idag. Körde 4,2 i sideshore o riktigt fina vågor ibland…gurra1978 svarade 21 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
jo det var grymt brutalt framemot eftermiddagen när gurra och jag ”segla” (jag kämpade mest i vattnet med mitt oseglade 4,0(toköverriggad) ny sele och andra gången på vågbräda… =) )
borde inte gått ut i de förhållandena men nu e de gjort och gurra hjälpte till att rädda mitt segel så varken jag eller prylarna skadades…
det blåste 20 m/s vid landsortsfyren när vi var vid väddö så byarna måste vart där nånstan… medelvinden låg i varjefall runt 15…
tror gurra1978 slänger upp lite bilder från eftermiddagen om ett tag… =) //Jeppe
-
Jag fick tillfälle att prova mitt nya 4,2 voodoo segel. Det blåste fruktansvärt mycket. Jag var stundtals överriggad och då väger jag ändå 80 kg. Bilderna visar inte riktigt hur brutal det var där ute. Det var sjukt stora dyningar och mycket svårseglat. Jag är glad att varken jag eller utrustning tog skada.
Logga in för att svara.