Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Väddö i helgen?
-
Väddö i helgen?
Publicerad av challgren på 21 juni, 2001 vid 08:15Är det värt att åka till Väddö från Sthlm för denna prognos eller måste det blåsa “mucho” för att det ska vara något att ha, och ja, jag har varit inne på: Petters Windsurfing Pages, men vill ha lite mer inspiration för att inte festa så hårt på midsommarafton och orka gå upp tidigt…orka åka 8 mil…
/Christian
petter svarade 23 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Om det ska blåsa så mycket så kan du nog parta istället och åka till görveln dan efter. Det såg ut som nordligt och då funkar det utmärkt
-
Jag har seglat salnö några gånger men det är inte jätte bra. Någon som har seglat Haken, verkar rulla in sjyssta vågor men hur är det med vinden?
SMHI lovar kuling till helgen!
/S
-
Jag har våg- och freestyle-prylar och är ute efter lite mer vågor och då vore det intressant med något annat än Görväln…även om jag aldrig har seglat där och egentligen inte vet vad jag pratar om 😉
/Christian
-
Eller kanske sikhjälma. Bra vågor enligt Kallsupen och inte fullt så långt som till Gävle.
/Steffo
-
Tullviken låter väldigt bra enligt kallsupen…någon som varit där och vet att det fungerar för vindsurfing och inte bara för surfing…?
/Christian
-
Fan vad härlit! Det blåser alltid på midsommar. Vem är det som brukar säga det varje år?? Nu har vi kanske fattade vi också. YEAH!
-nicke
-
Ser mycket bra ut på halo. Jag drar till Sandviken (väddö)
-
själv firar jag på torö. så det blir norrskogsviken som är bra för nord. precis så alla festande kan se mig ute och rippar hela dan. och så blir det säkert sol hela dan också. fan va gött det skulle vara. ahhh :]
-nicke
-
Det blir Rullsand för oss !! Hoppas att vindprognosen håller i sig…
Stay windaddicted..
http://windaddicted.tripod.com -
Tjena Pehr !! Rullsand ligger i Skutskär mot Gävlehållet..branta fina vågor som är bra mkt bättre än V-bergs vågorna !!
Stay windaddicted..
http://windaddicted.tripod.com -
Jag drar ut i kväll för att fira midsommar. Tyvärr ingen
uppkoppling där ute så jag kan inte lämna vindrapporter
men prognoserna ser ju lovande ut. Bra vågor brukar kräva
+10 men det är bara att hålla tummarna att prognoserna
uppfylls och överträffas!!! -
Bästa vindriktningar: NV/N/NO
Vågförhållanden: 1-3m
Allmän beskrivning: Dalälven rinner ut i bottenhavet strax nordost om Älvkarleby och här ligger några långgrunda sandstränder och det blir ett sandrev ett par hundra meter ut från stranden. Det krävs att det blåser minst 9-10m/s för att det ska bli hyfsat, vid nordostlig kuling kan det bli 3 m högt och riktigt kul. Det finns tre stora stenar att hålla reda på, fråga locals. De syns sådär väl (stenarna) och håller man utanför dessa är det bara sandbotten.
Vägbeskrivning: Kör till Rullsands havsbad, in förbi vägbommen och sedan fram till Brämsand.
Beskrivningen finns även på ÖWC/övrigt/spots/mellansverige.
/Seasurf
Logga in för att svara.