Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Väddö i helgen…
-
Jag har ett 8,6 Simmer zero seven, perfekt till Väddö nu i helgen…
-
Var är det man ska åka?
Är jag rätt ute enligt bilden?Vi är ett gäng från Västerås som tänkte åka!
Mvh Stefan
-
tackar!
Mats väg hittar vi till men har inte varit på det andra ställetDet betyder att man får bära sakerna en bit?
Mvh Stefan
-
300-400meter genom skogen men på en bred stig.Det lär vara som ett lämeltåg där imorgon misstänker jag, till sommarstugeägarnas stora missnöje
Kolla även Gurras sida under spot/salnö -
Svar till:
Svar till:
någon som kan hyra ut ett segel model mindre under lördagen på väddö?
[/ QUOTE ]
Vad är litet för dig? Jag har ett gammalt 5,2 segel från kanske 1994 som jag vill bli av med. Det kan riggas både på 430 och 460 (med variotop). Har ej bomm-måttet i huvudet.
Det är ett cambersegel.
Bortskänkes eller bytes mot “capriciosa + stor stark”.[/ QUOTE ]
har också ett äldre 5.5 cambersegel men jag vet inte om jag vågar rigga den på min mast eftersom styvheten inte stämmer överens med det som rekomenderas.
är det någon som tänker sova över på väddö? -
ser ut att bli full fart på väddö till helgen! Har varit en del muttrande
från vägföreningen om bommar så tänk på hur ni parkerar. Se till att
inte parkera in eller hindra genomfart (även för släpkärror), och plocka
upp ev. skräp som blir kvar.Hoppas det blir riktigt bra!!!!
…men inte lika bra som gotland… -
Svar till:
Jag skulle eventuellt kunna “hyra” ut en gammal 4,0 om du e intresserad. Inte senaste årsmodellen direkt men det funkar helt klart. Men vi ses väl på salnö så får vi se om du e sugen!
[/ QUOTE ]
har sparat ditt mobilnummer..ses på salnö. -
Nu börjar det brännas……Man får lite ont i magen av förväntningarna inför morgondagen, kan bli episkt !
Hoppas vi alla får en fantastisk dag på Salnö imorgon, vi ses vi halv 10!
Freddelissmo
-
Mycket vind på Salnö idag, mycket folk också – men mest på stranden. Körde överriggad 4,1 nästan hela dan, rätt stökigt – men tidvis bra vågor ute på revet. Vinkeln var inte optimal, men det funkade bra för hopp. Lite tufft att kontrollera grejerna pga att man var så sjukt överriggad. Som vanligt i dessa vindar rullade riktigt stora dyningar en bit ut. Solsken från klart himmel! Henke O laddade ett par stora bakåtar, Jeppe havererade en rigg, några killar åkte mycket shorebreak. Den klassiska stenen skördade minst en mast. Självsorterande launch…
Logga in för att svara.