Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö idag måste…

• ozman

Medlem
    9 september, 2004 vid 07:01

Skönt att höra att jag inte var den enda som körde överlevnadstaktiken i går! När spänningen äntligen började släppa, så orkade inte kroppen längre (kramper i baksidan på låren). Den ända lösningen är mer segling! Fick ett par stycken riktigt höga hopp, som jag tyvärr inte hann avnjuta eftersom jag var orolig för platt landning (vilket också skedde, fast utan skada på brädan som tur var).

Ang. bildstorlek – jättekul att se bilderna, men min Mac är på max som det är! Kan du inte bara köra en batchförminskning med t.ex. Paint Shop Pro??

• oaxen

Medlem
    9 september, 2004 vid 07:03

Att det var bra har jag förstått. Vilken riktning har nordvinden i förhållande till vågorna på Barnens ö? Onshore/Cross-on/Sideshore???

• adde

Medlem
    9 september, 2004 vid 07:06

Våga inte missa en sådan dag till, köp en 4.5 vetja!

/adde

• ola-h

Medlem
    9 september, 2004 vid 08:05

Själv tog jag en chansning och körde de ca 40 milen från Karlstad efter 10 då jag kunde dra från jobbet där (bor annars i Örebro). Avtagande prognos gjorde mig rätt nervös, men när jag kom fram strax efter 14 så var det fortfarande OK med 4.0 och jag körde den storleken och min EVO 62 tills jag blev trött.

Stället var mycket trevligt och det var tydligt att det finns grym potential. Just igår var det lite mycket onshore och stökigt och choppigt bland vågorna ute på revet, i alla fall när jag seglade. Trevlig storlek på vågorna, men riktningen gjorde det svårt att utnytja dem ordentligt för mig. Lite mer ostan i nordan gör nog susen.

Hur som helst blir det säkert fler resor dit för min del, så fort nästa nordkuling kommer (och jag har möjlighet att ta en ledig dag).

• ozman

Medlem
    9 september, 2004 vid 08:15

Jag tror du menar västan va? (alltså, lite mindre onshore). Stället brukar vara cross-onshore om det blåser det vanliga NNV.

/Matt

• lars_k

Medlem
    9 september, 2004 vid 08:17

Riktigt fina vågor ni hade!
    Vi på westcoast får hoppas att helgen kan leverera. Ser inte helt omöjligt ut…

• ola-h

Medlem
    9 september, 2004 vid 09:01

JA, västan medar jag ju. Det blir lite förvirrande för en sådan västkusteseglare som jag när jag hamnar på andra sidan.

Förresten, hur blir stället på helt andra vindriktningar, t ex rak ost eller rent av sydost?

• dr-masse

Medlem
    9 september, 2004 vid 09:28

Funkar inte för vågor, iaf.

• larry

Medlem
    9 september, 2004 vid 09:31

Svar till:

Kul dag med mycket vind och stora dyningar.

[/ QUOTE ]

Skön bild Eric. Visar rätt bra hur det såg ut. Stökigt men fett. Kul att man fastnade på några bilder och tack för både pushloops demonstrationen och lektionen.

• boman

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:14

Det känns i kroppen idag efter ca 5 timmars segling vilken dag. Det var ju fantastiskt stort på förmiddagen, lite mer mot ren norväst så hade det varit klockrent ute på sten revet.

Här kommer en bild på hur knepigt det kan vara att ta sig ut när det ligger på som värst.

• boman

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:20

Det skummade på bra ute på revet,
    när blir nästa gång? vill ha mer!

• frippe75

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:36

Ang min Helmut-cam så var allt KLART för filmning!!!

Det fanns dock en hake. Vi stoppade in kameran . Satte på all tänkbara kablar och pryttlar… kollade bild… bild fanns …. det var nu bara att skruva ihop huset med dom medföljande PLAST skruvarna…..

Detta jobb sköttes av “Skrotlyftar Lars”…

Han tog i så det hamnade en korv i våtdräkten.. varpå skruven gick sönder….

Frågan dök genast upp…. Var hittar man en M8 gängad bult på 8 cm, alt tunnare längre med mutter ???? Inte på en öde strand på Barnens Ö….

Vi frågade alla surfare vi såg…. Vi t.o.m hotade folk till livet utan resultat… Tja man ser väl inte så farlig ut…

Till slut tror jag att vi pratade med Steffo-Boman varpå han plockade fram sin verktygslåda med formula pryttlar…

Hur ofta har man trott att en formulaseglare skall vara lösniingen på ens problem (förlåt Boman …men det blir roligare om jag får racka ner lite )

Hur som helst, det blev en vända filmad mset för att testa huset och om det höll tätt… Det funkade… Dock inte min surf… Det var så kallt i vattnet att jag för förta gången på 2 år plockade fram våtskorna…. Och lite på måfå ställde om stropparna… DUMT BESLUT…. Väl ute på vattnet tramapade jag runt på brädan som en salsa dansör… Det slutade med en gipp precis vid stenarna där man kliver i (ja vad fan gjorde jag där!!!)….

Uppspolad med brädan över stenarna… Andra gången på film faktiskt….

Kontentan…. Jag har 2 minuter på film med Helmut cammen … Inte en sjysst våg bara en kryssben ut och ett tillbaka…. Men jag lägger upp den snutten senare bara för att man ska få en känsla av hur det blir ???

Däremot lite bra filmmaterial med stora kameran…. Återkommer med filmen senare…

För övrigt… Tur att vinden droppade till 4.5 så man kunde köra upp till revet och rida lite vågor…. Dom var f-n sjukt stora…. 4 meter brytande…

• gurra1978

Medlem
    9 september, 2004 vid 11:07

Kul att ni filmade lite iallafall. Skriv en tråd när filmen i ute, jag längtar redan efter den.

• surfslusken

Medlem
    9 september, 2004 vid 11:39

Skrotlyftar Lars?? Han är väldigt lik “Diskhandsk tysken”, men de är väl inte samma snubbe va?
    Och Okej, visst hans surfprylar inte är av senaste modell, men kalla de skrot är inte riktigt shysst Frippe.

• boman

Medlem
    9 september, 2004 vid 12:05

jaja!! föredetta formulanisse vareju, numera wavepimp wink.gif

fram me filmen nu!!

laugh.gif

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väddö idag måste…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.