Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Väddö – Lördagsfilm
-
Väddö – Lördagsfilm
Publicerad av tim-eriksson på 18 december, 2016 vid 11:53Jag hade tyvärr bara med mig vågbrädan och en 5.2a en fin höstdag så blev att filma lite med drönaren istället, oklart vem surfaren är men tror han kom från Norrköping (?). Körde 6.1 Simmer?
Sjävklart filmat innan drönarförbudet :tongue:
[video=vimeo;196154933]https://vimeo.com/196154933[/video]
joloo svarade 7 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Riktigt snyggt! Vad var det för drönare och hur mycket med vind klarar den?
-
@oscarlj 742476 wrote:
Riktigt snyggt! Vad var det för drönare och hur mycket med vind klarar den?
Phantom 4, Ca 12-14 ms teoretiskt men skönt att ha lite marginal. Freestyle 5.0 går nog gränsen 🙂
-
Nice! Mer sånt här tack! =)
Är det bara hos mig som videon är svart från 1.10? -
@Sundheden 742484 wrote:
Nice! Mer sånt här tack! =)
Är det bara hos mig som videon är svart från 1.10?Woops, Gick lite fort i exporten där 🙂 Får erkänna att det t.om är flickvännen som tränat lite videoredigering här eftersom jag aldrig kom till skott… Filmen ska dock vara slut där den slutar 🙂
Går säkert att slänga upp den i ca 15 m/s då den går i 20 m/s som max. Men skönt att ha lite marginal som sagt….
-
@Tim.Eriksson 742474 wrote:
Jag hade tyvärr bara med mig vågbrädan och en 5.2a en fin höstdag så blev att filma lite med drönaren istället, oklart vem surfaren är men tror han kom från Norrköping (?). Körde 6.1 Simmer?
Sjävklart filmat innan drönarförbudet :tongue:
[video=vimeo;196154933]https://vimeo.com/196154933[/video]
Åh vad snyggt! Skapar ju habegäret på en drönare så det kliar i armvecken..
Ps.
Har du möjlighet att köra några repor över väddö skjutfält, har alltid funderat på hur det ser ut där😃😃😏Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
-
@Boman 742489 wrote:
Åh vad snyggt! Skapar ju habegäret på en drönare så det kliar i armvecken..
Ps.
Har du möjlighet att köra några repor över väddö skjutfält, har alltid funderat på hur det ser ut där😃😃😏Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Haha farlig begäran, Då lär väl drönaren bli nerskjuten och även dryga böter om man filmar skyddsobjekt…
Logga in för att svara.