Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Väddö? mats väg på torsdag?
-
Väddö? mats väg på torsdag?
Publicerad av fredrik-plantin på 11 maj, 2009 vid 16:38Tjena!
Vad tror ni? vågor på torsdag? vad funkar?
järn!
stoorfaen svarade 15 år, 6 månader sedan 18 Medlemmar · 76 Svar -
76 Svar
-
fredrik plantin;545952 wrote:Tjena!
Vad tror ni? vågor på torsdag? vad funkar?
järn!
Det ser verkligen ut som det om man tittar på SMHI. Nordliga vindar i flera dagar och 10-13 på torsdag borde ge fina vågor.
-
Gislövs funkar aldrig 😉
men Robin drömmer vi om väddö å mats väg eller kan det slå till? har du seglat där innan? -
Ärligt talat, klart ni ska dra till Väddö. De enda ställen i Stockholm som jag anser vara ok är just Väddö eller Torö. Det är ju trots allt havet och om det är nordlig vind 10 m/s i snitt på windguru lär ni ju få segla. Mats väg har de ju satt en skylt på att man inte får åka ner till men ni lär ju knappast få några p-böter. En torsdag, ingen semestertid och på dagen är nog lugna puckar. If you don´t go, you will never no.
Filip, har du inte lärt dig vid detta laget. YOU DO NOT TALK ABOUT FIGHTCLUB, speciellt inte här. Ring mig om du drar 🙂
-
Go gubbe gurra!
Du ska inte med? ja vet du sugen på testa starboars nya 🙂 det är mats väg som gäller på nord? funkar väddö?
Hur fan hittar man? 🙂vilsen vilshäradgubbe
-
Jag är med i FC, men har grymmesvårt att komma loss denna helg. Urk så misslyckat!!! /JB
-
Jeppa vill man så kan man!
vem ska ja nita för få ta del av FC?
antar man blir tilldelad nån slags superkoll på väderprognosen? -
plantan, tror tyvärr inte mats väg kommer imponera – det kräver stort svall för att funka för vindsurf. och sällan ens då… sen lär ni få kryssa mellan 20-talet paddelsurfare på ett av sveriges minsta bryt.
men segling lär det bli! …läge för en spotsearch om inte annat?
själv e jag tyvärr fast.
-
fredrik plantin;545986 wrote:Gislövs funkar aldrig 😉
men Robin drömmer vi om väddö å mats väg eller kan det slå till? har du seglat där innan?Jag har varit på Mats väg en gång och på Salnö några få gånger. Mats väg var om jag minns rätt sidvind på nord och en kort men fin våg nära stranden. Salnö har ett rev med ganska platt vatten innanför, och en bit att kryssa ut för att komma till vågorna. Har aldrig varit i bryten, men dyningarna kan bli rejäla även vid ganska lite vind. Gurra kan uttala sig mycket bättre om Väddö tror jag.
Jag är helt klart sugen på torsdagen men vet inte om jag kan få ledigt.
-
Poop! äre ungen som spökar så fixar vi en lekhage i bagageluckan, det vet du
Jobbet ska inte vara något hinder, de ljust till 9 om inte annat får man väl fejka en eftermiddagsdiarre 🙂
Så vi tror på väddö med andra ord? -
jag skulle tro att det går lika fort att köra upp till Rullsand på nya “E4-Autobahn” som till Väddö. Inte för att jag har tid att köra dit, men ändå…
-
Äre så? rullsand bra på nord? mer säkert bet om det blåser, vågmässigt osv?
-
Saxat från spotguide.kicks-ass.net
“Rullsand har ryktet att vara i världsklass, egentligen heter stranden där man kör Brämsand, Rullsand ligger till höger. Vågorna bryter på sandrev. Vid nordvästlig vind blir det hyffsad sideshore. Ostlig vind blir grym sideshore och är att föredra.”
-
rullsand kan vara riktigt skoj och ibland tom bra vågsegling!
men det har helt klart en bit kvar till “världsklass” 🙂plantan, du har pm.
Logga in för att svara.