Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väderstation på Viggbyholms båtklubb!?

• Väderstation på Viggbyholms båtklubb!?

Publicerad av Oregistrerad på 4 september, 2007 vid 10:55

Är det möjligen någon Steffo-läsare som är medlem i Viggbyholms båtklubb (eller känner någon…?). Som kunde påverka klubben att sätta upp en väderstation ute på piren, och lägga ut direktdata på hemsidan. Sedan skulle man aldrig mer behöva göra en bomkörning till Näsa eller nåt annat spot i norra Värtan mer.
    Klubbens medlemmar (segel- och motorbåtsägare) skulle ju ha nytta av detta själva också…
    Vi kanske kunde göra en insamling på Steffo och bidra till kostnaden (om det skulle hänga på det). Kanske finns det också någon som kan hjälpa klubben att köra igång stationen.

Oregistrerad svarade 17 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • schnitzler

Medlem
    4 september, 2007 vid 13:37

Grym idé. tyvärr är jag inte medlem men skulle gärna vilja ha en sån funktion, vore grymt smidigt. jag skulle kunna dra dit och fråga dom lite löst men då måste jag ju veta att det finns några som kan lägga en liten peng på de(Om det hänger på det)

• fastforward

Medlem
    5 september, 2007 vid 07:53

Det är ganska vanligt att båtklubbar har väderstationer men att de lägger ut live-data på nätet är en helt annan grej.

Personligen tycker jag dock inte att det är så viktigt med en väderstation där, jag betalar hellre för en i t.ex. Fituna dit det är en bit att åka trots allt.

Detta är annars en väderstation i täby, har glömt exakt var den står men det kanske framgår:
    http://www.fogden.com/weather.html

• Oregistrerad

Gäst
    5 september, 2007 vid 08:37

Väderstationen på Fogden är inklämd bakom ICA Stop vid motorvägen. Vinduppgifterna därifrån är inget att lita på för windsurfing på Värtan.

Här skulle man ha nåt istället: http://www.vbk.a.se/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Väderstation på Viggbyholms båtklubb!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.