Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vädjan! Läs detta!!!!!!!!
-
Om du läser mitt inlägg en gång till så ser du att jag endast refererar till tidigare inlägg här på konfen ang. detta och där var tongångarna hårda.
Mitt inlägg handlar inte om Haga Park specefikt utan att vi liksom man har gjort på Haga Park skall se över vår verksamhet och kanske styra upp den på vissa ställen så vi får kita i framtiden också, och därmed slippa regleringar som oundvikligen kommer att komma om folk fortsätter att kryssa bland badare.Har för övrigt varit på Öland och tyckte att det var ett trevligt ställe. Att det skulle vara förbjudet att kita på Öland har aldrig jag hört talas om.
Mvh
Christian -
“Här kan man också främja samarbete mellan kitare o vindsurfare, tidigare inlägg har ju vittnat om en del pajkastning ex på Öland.”
kan ju tolkas som att du menar över hela öland…
Folk tror fortfarande att öland är så pass litet att man väl går runt det på en förmiddag eller så…För övrigt är det ingen pajkastning. och det var väl det jag reagerade emot. Det finns kitare (eller ja… kitande vindsurfare) i ÖWC:s styrelse så…
Förbudet är framtaget av Länsstyrelsen på grund av Fågelskyddsområdet som angränsar till surfvattnen norrut.
-
Vill bara förtydliga att det är Peter Gereny´s kiteskola som håller till ute på Tylösand!
HalmstadKiteboardings kursverksamhet hålls på mindre välbefolkade stränder som Östra stranden, Västra stranden, Frösakull, Lagans mynning m.fl.
/Rikard
-
Det här hade aldrig hänt med en LiftAss!
Helt otroligt och lite svårt att förklara men linorna kan inte “träffa” andra människor.
Det liksom är bara helt sanslöst! Otroligt va!
/H
Logga in för att svara.